پنج‌شنبه 19 مهر 1403

ثبت درخواست غیرحضوری بیمه شدگان در بستر خدمات الکترونیکی فراهم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت درخواست غیرحضوری بیمه شدگان در بستر خدمات الکترونیکی فراهم شد

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، ثبت درخواست غیرحضوری از سوی بیمه شدگان و موسسات طرف قرارداد در بستر خدمات الکترونیکی فراهم شد.

دکتر علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ثبت درخواست غیرحضوری از سوی بیمه شدگان و تمامی موسسات درمانی طرف قرارداد در بستر پورتال معاونت درمان به نشانی DARMAN.TAMIN.IR فراهم شده است.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان و مراکز درمانی برای تایید نسخ دارویی و تشکیل پرونده بیماران خاص نیاز به مراجعه حضوری نداشته و می توانند درخواست خود را از طریق سایت مورد نظر ثبت و با دریافت کد رهگیری در این خصوص اقدام کنند.

این مسؤول ادامه داد: پیش از این بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان به عنوان بیمارستان مبداء برای درمان و بستری بیماران کرونا در سطح استان معرفی شده بود که در زمان حاضر تمامی بیماران مبتلا به کرونا در همه بیمارستانهای سطح شهر بستری هستند.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلای سایر مراجعان به این ویروس، از مراجعه غیرضروری به بیمارستان های تامین اجتماعی خودداری کرده و بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر همشهریان زنجانی نیز به این مهم توجه جدی داشته باشند.

محمدی با اشاره به تمهیدات و سیاستهای کاهش تردد و مراجعات حضوری نیز افزود: بیمه شدگانی که دفترچه درمانی آنها تا پایان سال 98 اعتبار داشت، بدون مراجعه به کارگزاری ها، بصورت سیستمی دفترچه درمانی آنان دارای اعتبار بوده و تا پایان فروردین ماه سال جاری می توانند از خدمات سازمان در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: در زمینه خدمت رسانی مراکز درمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان و شهروندان زنجانی در زمان حاضر مراکز درمانی بستری و سرپایی (بیش از 77 بیمارستان و 310 مرکز درمانی سرپایی در سراسر کشور) با تمام ظرفیت در حال خدمت رسانی به بیماران بویژه مبتلایان به کرونا هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات و سیاست های سازمان تامین اجتماعی همسو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ مجوز اسپیرومتری در معاینات سلامت شغلی بیمه شدگان و کارکنان تا پایان ریشه کنی کرونا انجام نمی گیرد و این تست لغو شده است.

هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*