چهارشنبه 18 مهر 1403

ثبت 6 هزار سرعت غیرمجاز در جاده‌های زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت 6 هزار سرعت غیرمجاز در جاده‌های زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: فروردین امسال حدود 6 هزار سرعت غیرمجاز از سوی سامانه‌های ثبت تخلف تردد در جاده‌های این استان ثبت شد.

عبدالحسین علی اکبری روز دوشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: بر اساس سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور آزادراه‌های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز و جاده‌های ترانزیت این مسیرها با توجه به کاهش ترددها در فروردین سالجاری سرعت غیرمجاز نیز 64 درصد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: 56 دستگاه کنترل تردد شمار برخی در جاده‌های استان زنجان فعال است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: علاوه بر این نیز 18 دستگاه کنترل تردد ورودی و خروجی جاده‌های استان نصب شده و فعال است. علی اکبری یادآوری کرد: یک ماهه نخست سالجاری تردد یک میلیون 284 هزار خودرو در مسیرهای ارتباطی استان زنجان ثبت شد. وی با بیان اینکه بیشترین ترافیک در این مدت در جاده ترانزیت زنجان - قزوین ثبت شده است، افزود: این ترافیک در جاده ابهر تا خرمدره با حدود 267هزار و 524 وسیله نقلیه و نرخ متوسط 361 تردد وسیله نقلیه درساعت ثبت شده است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:24 درصد ازکل ترددها اختصاص به وسایل نقلیه سنگین داشته است. به گفته علی اکبری، بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده های استان زنجان مربوط به تهران، آذربایجان شرقی و البرز بوده است. وی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات ثبت شده توسط سامانه‌های ثبت تخلفات عبور ومرور در جاده های ارتباطی استان زنجان، در این مدت حدود یک‌هزار و 200 تخلف اضافه بار توسط خودروهای سنگین نیز به ثبت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*