یک‌شنبه 8 مهر 1403

ثبت 700 ایده در هشتمین جشنواره ملی رویش

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ثبت 700 ایده در هشتمین جشنواره ملی رویش

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت 700 ایده در جشنواره ملی رویش خبر داد.

غلامرضا غفاری بعد از ظهر دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: دانشجویان فعال عرصه کانون های فرهنگی دانشجویی، بخش مهمی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را انجام می دهند.

وی درباره جشنواره رویش، خاطرنشان کرد: این جشنواره از سال 1397 با یک وقفه سه ساله آغاز بکار کرد و سال گذشته هفتمین جشنواره آن در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. این جشنواره قرار بود امسال در گیلان برگزار شود که با شرایط فعلی و شیوع کرونا این امکان فراهم نشد.

غفاری ادامه داد: اقدامات کلیدی طی 2 سال اخیر در مقیاس ملی برای فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره رویش در مقیاس ملی برگزار شد، اظهار داشت: در این 2 سال نسبت به برگزاری جشنواره های تخصصی که از سوی کانون های دانشگاه های انجام می شد، اهتمام داشتیم.

به گفته معاون وزیر علوم، توانمندسازی و ارتقای دانش دانشجویان از طریق کانون ها یکی از اهداف برگزاری جشنواره بود. کارگاه های آموزشی در کنار جشنواره و چهار کارگاه به منظور توانمندسازی و ارتقای دانش مجموعه های کانونی انجام شده است.

وی گفت: هوشمندی فعالان دانشجویی و کنشگری مجموعه دانشجویان به ویژه دانشجویان کانونی بسیار قابل توجه است. پویش سیل مهربانی در سال گذشته یا مجموعه کانون های خیریه و امداد در امسال نمونه کنشگری هوشمندانه دانشجویان ماست.

وی با بیان اینکه جشنواره هشتم رویش با شرکت 87 دانشگاه برگزار شد، افزود: برخی دانشگاه ها به صورت برخط پس از بروز کرونا و برخی دیگر پیش از کرونا این جشنواره را ادامه دادند و پنج هزار و 380 کانون فرهنگی، هنری، دینی، اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند. همچنین 16 هزار و 400 فعالیت در این دوره ثبت شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه برخی از فعالیت ها به صورت فردی و برخی دیگر به صورت گروهی انجام شد، اظهار داشت: بیش از 700 ایده در این دوره از جشنواره به ثبت رسید، همچنین دسته بندی دانشگاه ها بر اساس جمعیت دانشگاه و تعداد دانشجویان انجام شد؛ در این جشنواره دانشگاه ها را به سه دسته دانشگاه های بیش از 10 هزار نفر، دانشگاه های بین 3 تا 10 هزار نفر و دانشگاه های کمتر از 3 هزار نفر دسته بندی کردیم.

غفاری درباره شاخص های ارزیابی کانون ها گفت: شاخص هایی برای ارزیابی کارهای دانشجویان تعیین شد که فعالیت های دانشجویان باید حداقل 50 درصد امتیازهای را کسب کنند.

*س_برچسب‌ها_س*