شنبه 14 مهر 1403

جاده‌های زنجان پوشیده از مه غلیظ است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جاده‌های زنجان پوشیده از مه غلیظ است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مه غلیظ دید رانندگان در آزادراه زنجان - قزوین، جاده ترانزیت و مسیرهای کوهستانی استان را فراگرفته و تردد در آنها نیازمند استفاده از چراغ‌های مه شکن است.

جواد یوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مه غلیظ گردنه های صعب‌العبور خانچایی، بادامستان، ذاکر، پاپایی، قلی کندی، دهجلال و سازین را فراگرفته و این مسیرها با کاهش دید افقی مواجه است.

وی تاکید کرد: هم اکنون در مقاطعی از آزاد راه زنجان - قزوین، جاده ترانزیت سلطانیه - خرمدره - ابهر، جاده های کوهستانی زنجان - بیجار، خدابنده - همدان، دندی - تخت سلیمان، زنجان - تهم - چورزق، زنجان - دندی، زنجان - سلطانیه، زنجان - طارم، سلطانیه به خدابنده و ابهر به خدابنده نیز شاهد پوشش مه غلیظ هستیم. به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، تردد در جاده های کوهستانی استان زنجان به دلیل کولاک و لغزندگی سطح جاده ها با زنجیر چرخ امکانپذیر است. یوسفی تاکید کرد: رانندگان عبوری از همه مسیرهای استان احتیاط و صبوری بیشتری نسبت به روزهای عادی داشته باشند. وی از رانندگان خواست، نسبت به رعایت فاصله طولی و داشتن سرعت مطمئنه جدیت داشته باشند تا شاهد سوانح جاده ای نباشیم. وی اظهار داشت: همراه داشتن لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی و مجهز کردن خودروها به چراغ های مه شکن الزامی است. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: نیروهای راهداری با 50 اکیپ در 32 گردنه کوهستانی و صعب العبور استان زنجان 24 ساعته فعال هستند و برای رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند. یوسفی تاکید کرد: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری، در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند. وی یادآوری کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه 141 در تماس باشند. به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها فعال است. استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*