چهارشنبه 6 تیر 1403

جامعه روحانیت مبارز خطاب به کاندیداهای جبهه انقلاب: اجماع کنید!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جامعه روحانیت مبارز خطاب به کاندیداهای جبهه انقلاب: اجماع کنید!

اقتصادنیوز: عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به عملکرد شهید آیت‌الله رئیسی، تأکید کرد: نظر جامعه روحانیت این است که میان نامزدهای جبهه انقلاب روی باقی ماندن یک نامزد اجماع و وفاق صورت گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با بیان اینکه روز شنبه گذشته، شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی، رئیس جامعه و رئیس مجلس خبرگان رهبری تشکیل جلسه داد، گفت: در این جلسه با بررسی شرایط انتخابات، به این جمع‌بندی رسیدیم که تقسیم آراء و تعدد نامزدها در جبهه انقلاب ممکن است آثار مخربی داشته باشد. لذا توصیه این است که نامزدهای جبهه انقلاب و هواداران‌شان حتماً منافع ملی را بر منافع گروه‌ها ترجیح بدهند و روی یک فرد واحد به اجماع برسند. اگر چنین اجماعی رقم بخورد، این امید هست که نتیجه این انتخابات به نفع جبهه انقلاب رقم بخورد و راه شهید رئیسی استمرار پیدا کند.

خبر مرتبط کلید مشارکت 40 میلیونی مردم در دستان حاکمیت / تصور کنید مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری نبود...

اقتصادنیوز: تجربه ثابت کرده است که ترغیب‌های لسانی و شعاری برای انتخابات کارایی چندانی ندارند و مردم واقعا در پی استفاده‌های عینی و ملموس در زندگی خود از طریق کنش‌های سیاسی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یاد شهید آیت‌الله رئیسی به تشریح مزیت‌های راهبردی ایجاد شده در دوران ریاست جمهوری وی پرداخت و اضافه کرد: ما شاهد بودیم که در این دوران هماهنگی بین رئیس‌جمهور و رهبری نظام در شرایط بسیارعالی تحقق یافت. رهبر معظم انقلاب در این دوران سه‌ساله از این مسئله بسیار خشنود بودند که جبهه انقلاب توانسته رئیس‌جمهوری معرفی کند که با اخلاص و تلاش و تدبیر موفق شود رضایت عمومی مردم را جلب کرده و خط انقلاب را حاکم کند. ما می‌خواهیم این مسیر در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم با قدرت پیش برود.

مصباحی‌مقدم با اشاره سازوکار این اجماع گفت: باید تا بعد از مناظرات صبر کنیم. پس از برگزاری مناظرات، با بررسی جمیع شرایط، باید آن نامزدی از جبهه انقلاب که برنامه‌هایش از سوی مردم مورد اقبال بیشتری قرار گرفت در گردونه رقابت باقی بماند؛ ضمن اینکه لازم است او درصورت انتخاب از ظرفیت و همکاری سایر نامزدها در اداره کشور استفاده کند.

خبر مرتبط پیش‌بینی جدید زیدآبادی درباره انتخابات ریاست جمهوری / مردم منتظر سیگنال حاکمیت برای تغییر هستند تا در انتخابات شرکت کنند

اقتصادنیوز: شرایط سال‌های اخیر جامعه و اینکه چقدر جامعه آمادگی ورود به یک انتخابات رقابتی را دارد، همچنین رخدادهای غیر مترقبه‌ای که شکل گرفته و برانگیختگی عمومی ایجاد کرده و مسائلی از این دست در ایجاد موج‌های انتخاباتی موثر است.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز از نامزد خاصی اعلام حمایت خواهد کرد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت بنا ندارد از فرد خاصی حمایت کند. چنانچه با سازوکاری که عرض شد، جبهه انقلاب به اجماع روی فرد واحدی برسد، جامعه روحانیت نیز از این تصمیم حمایت خواهد کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
جامعه روحانیت مبارز خطاب به کاندیداهای جبهه انقلاب: اجماع کنید! 2
جامعه روحانیت مبارز خطاب به کاندیداهای جبهه انقلاب: اجماع کنید! 3