یک‌شنبه 15 مهر 1403

جام جهانی 2030 در شش کشور و سه قاره برگزار می‌شود

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
جام جهانی 2030 در شش کشور و سه قاره برگزار می‌شود

مراکش، اسپانیا و پرتغال به عنوان میزبانان جام جهانی فوتبال 2030 اعلام شده‌اند. این در حالی است که به گفته فیفا تعدادی از بازی‌ها نیز در آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه برگزار خواهد شد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، روز چهارشنبه 4 اکتبر (12 مهر) میزبانان مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2030 را اعلام کرد.

به گزارش یورونیوز، بنابر برنامه‌ریزی نهاد برگزارکننده مسابقات جام جهانی، سه بازی افتتاحیه این رقابت‌ها در آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برگزار خواهد شد اما مسابقات بعد از آن به طور کامل به سه کشور پرتغال، اسپانیا و مراکش منتقل می‌شود.

جام جهانی 2030 درست یکصد سال پس از اولین دوره برگزاری این رقابت‌ها در سال 1930 در اروگوئه برگزار می‌شود. فیفا افتتاح رقابت‌های 2030 در این کشور را یک «جشن صدسالگی منحصر به فرد» خوانده است.

اسپانیا و پرتغال در ابتدا خواهان میزبانی مشترک این رقابت‌ها بودند. آنها سپس از پیوستن مراکش، که قصد داشت به تنهایی میزبانی رقابت‌ها را بر عهده بگیرد، استقبال کردند و به این ترتیب سه کشور پیشنهاد میزبانی خود را در قالب یک بلوک به فیفا ارائه کردند.

این در حالی بود که سه کشور آمریکای جنوبی نیز، یعنی آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه به علاوه شیلی، برای مدت ها برنامه‌ریزی کرده بودند تا رقابت‌های جام جهانی در یکصدمین سالگردش در این قاره برگزار شود. فیفا اما در نهایت میزبانی جام جهانی 2030 را به رقیب آنها داد.

از میان اخبار

ساعت بازی والیبال ایران - چک در انتخابی بازی‌های المپیک

(عکس) جمله فلسفی جدید علیرضا بیرانوند در اینستاگرام

سفیر عربستان: هواداران ایرانی طرفدار تیم‌های سعودی هستند!

رفتار "شرم‌آور" الهلال با نیمار!