دوشنبه 18 تیر 1403

جان‌باختگان کرونا در 6 شهرستان استان سمنان به 475 نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جان‌باختگان کرونا در 6 شهرستان استان سمنان به 475 نفر رسید

سمنان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد جان‌باختگان کرونا در 6 شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه، از ابتدای شیوع کووید 19 تاکنون، به 475 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه دوشنبه به رسانه ها افزود: روند شیوع کرونا در استان سمنان همچنان افزایشی و نگران‌کننده است.

وی با اشاره به مثبت بودن 80 مورد آزمایش کرونا در 48 ساعت گذشته در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: این نتایج مثبت کرونا مربوط به شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، آرادان و گرمسار بود.

دانایی یادآور شد: به این ترتیب، تعداد کل مبتلایان کرونا در این شهرستان‌ها از ابتدا تاکنون به سه هزار و 416 نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید کرد: هشداری که بارها به مردم اعلام شد و همچنان شهروندان باید نسبت به رعایت مسایل بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی و اجتماعات خانوادگی، دقت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: مردم استان سمنان باید در لحاظ کردن فردی مسایل بهداشتی کوشا باشند، زیرا رعایت نکردن این مسایل ممکن است پای افراد را به بخش های ویژه بیمارستانی بکشاند.

وی گفت: از یکم آذر محدودیت های جدیدی در جامعه اعمال می‌شود که رعایت آنها از سوی همه باید مدنظر باشد تا روند همه‌گیری کرونا کاهش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی تک تک افراد می تواند در قطع زنجیره کرونا در استان نقش مهمی داشته باشد و همه باید نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا کنند.

طبق گفته ظهر امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت486 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 41 هزار و 979 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*