پنج‌شنبه 12 مهر 1403

جایگاه جهانی استقلال و پرسپولیس در آستانه شهرآورد / بایرن مونیخ به صدر جدول بازگشت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع

براساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان در آستانه شهرآورد تهران جایگاه تیم‌های پرسپولیس و استقلال در آسیا و جهان مشخص شد.

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (24 اسفند) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با 1613 امتیاز و با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در رتبه پنجم قاره کهن ایستاد و در سطح جهانی با 7 پله سقوط در رتبه 103 جای گرفت. تیم فوتبال استقلال با 1563 امتیاز دومین تیم برتر باشگاهی ایران است و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه 8 آسیا باقی ماند و با 2 پله صعود نسبت به رده بندی قبلی در رتبه 162 جهان ایستاد.

تیم فوتبال سپاهان با 1509 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است و در رتبه 18 آسیا جای گرفته است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی با 14 پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه 275 جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم‌های فوتبال فولاد، گل گهر و تراکتور به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه 2 تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با 1692 امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با 1665 امتیاز کماکان در رتبه دوم جای دارد. تیم اولسان هیوندای با 1621 امتیاز به رتبه سوم قاره کهن صعود کرده و السد نیز هم امتیاز با پرسپولیس بالاتر از نماینده کشورمان در رتبه چهارم ایستاده است.

در رده‌بندی جهانی هم تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییر کرده است. بایرن مونیخ پس از 2 هفته غیبت با 2031 به صدر جدول برگشته و لیورپول با 2025 امتیاز و یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته دوم است. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم منچسترسیتی با 2014 امتیاز همچنان در رتبه سوم قرار گرفته است. رئال مادرید 1987 امتیازی مانند هفته گذشته در رتبه چهارم ایستاده است. چلسی هم با 1978 امتیاز در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی در رتبه 15 قرار دارد. لورکوزن، تیم سردار آزمون، به رتبه 27 سقوط کرده و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش به رتبه 60 رسیده است.

10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ لیورپول منچسترسیتی رئال مادرید چلسی آژاکس اینتر میلان یوونتوس بارسلونا پاری سن ژرمن

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزش