دوشنبه 11 تیر 1403

جای خواب کودک از چه زمانی باید از مادر جدا شود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
جای خواب کودک از چه زمانی باید از مادر جدا شود؟

نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد. به گزارش عرشه آنلاین، دیلی میل نوشت: نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد. نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، دیلی میل نوشت: نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد.

نظرات مختلفی در رابطه با این موضوع که کودک از چه سنی باید جای خواب جداگانه از مادرش داشته باشد وجود دارد.

در اینباره یک مربی بهداشت به سن دقیقی که کودک دیگر نباید با والدینش بخوابد اشاره کرده است.

میکی مهتا، مربی تندرستی از هند و مجربی برنامه های سلامت مادر و کودک، در ویدئویی در رابطه با مسئله خوابیدن کودک کنار والدین به خصوص مادر صحبت کرده است.

این متخصص می گوید سوا کردن جای خواب کودک از دو یا سه سالگی کار بسیار اشتباهی است و این امر باید تا هفت سالگی به تعویق بیفتد.

توصیه های این متخصص بر اساس تحقیقاتی در رابطه با علوم اعصاب است.

بر اساس یافته هایی که در اینباره وجود دارد نورون های کودکان بسیار حساس هستند و تغییر شرایط در این نورون ها باعث ایجاد اضطراب و استرس در سنین خردسالی می شود.

بر این اساس نورون ها در ناخودآگاه کودک زمانی که او خواب است فرآیند یادگیری را ادامه می‌دهند. اما اگر جای خواب کودک زودتر از حد معمول سوا شود کودک به دلیل استرس و اضطراب ناشی از جدا شدن تحت تاثیر قرار می گیرد و به همین ترتیب نورن های او دیگر در خواب فرآیند یادگیری را ادامه نمی دهند. اما این فرآیند یادیگری نورون ها در خواب چیست؟ این فرآیند به مسائلی همچون صبر، قدرت تصمیم گیری، تمرکز و آرامش روانی برمی گردد.

یکی از مهم‌ترین اکتشافات علوم اعصاب در دهه گذشته این بود که نورون‌های آینه‌ای برای چگونگی یادگیری مهارت‌ها و یادگیری نحوه تعامل با مردم بسیار مهم هستند.

در ادامه نیز این توضیح وجود دارد که ضمیر ناخودآگاه کودک در هنگام خواب غرق در منفی‌بافی است و خوابیدن با والدین به محافظت در برابر این موضوع کمک می‌کند.

کودک اگر زودتر از زمان مقرر از مادر جدا شود ممکن است دچار فوبیای خواب شود. این اتفاق آنها را مملو از عصبانیت، خشم، گریه، ناراحتی و ترس می کند. شب ادراری های مکرر بخش دیگری از این اتفاق است.

اما پس از هفت سالگی دیگر این ترس وجود ندارد که کودک دچار تشویش و اضطراب و یا ترس و شب ادراری شود.

اکنون هفت سالگی بهترین زمان جدایی مادر و کودک در زمان خواب است مگر اینکه تحقیقات بعدی خلاف این موضوع را نشان بدهند.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

جای خواب کودک از چه زمانی باید از مادر جدا شود؟ 2