شنبه 14 مهر 1403

جای طرح‌های بزرگ مقیاس در صنعت گردشگری زنجان خالی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جای طرح‌های بزرگ مقیاس در صنعت گردشگری زنجان خالی است

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه در سرمایه گذاری‌های حوزه گردشگری باید به سمت پروژه‌های مقیاس بزرگ حرکت کنیم، گفت: نبود باور و عزم همگانی و لحاظ نکردن منافع مشترک از موانع توسعه در این زمینه است.

امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال جهش تولید حداکثر تلاش خود را در جهت حل مشکلات و رفع مانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان انجام می دهیم.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی، سرعت بخشیدن به امور را ضروری خواند و اظهار داشت: با حمایت جدی از بخش خصوصی، شاهد رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در حوزه گردشگری در استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: کلیه طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری به صورت مستمر مورد بازدید قرار می گیرند تا علاوه بر افزایش سرعت ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، افزایش رضایت سرمایه گذاران و بهره برداری از طرح در موعد مقرر صورت گیرد.

ارجمند با بیان اینکه بر اساس برآورد انجام شده در اثر شیوع کرونا تا کنون 250 میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری استان زنجان خسارت وارد شده است، افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون 673 نفر در تاسیسات گردشگری این استان شغل خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بحران ناشی از بیماری کرونا اثر قابل توجهی را در صنعت گردشگری استان بر جای گذاشته و با توجه به فعالیت شماری از مردم استان در این صنعت، خسارات ایجاد شده، معضلات معیشتی را برای این قشر ایجاد کرده است که حل این مشکلات به توجه ویژه ای نیاز دارد.

*س_برچسب‌ها_س*