چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

جدیت نمایندگان در بررسی کابینه دولت سیزدهم / مجلس در کل کابینه را پذیرفته اما ممکن است دو یا سه وزیر پذیرفته نشود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جدیت نمایندگان در بررسی کابینه دولت سیزدهم / مجلس در کل کابینه را پذیرفته اما ممکن است دو یا سه وزیر پذیرفته نشود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در کل کابینه را پذیرفته اما ممکن است دو یا سه وزیر پذیرفته نشود، خیلی قطعی نمی شود گفت کدام وزیر پیشنهادی رای نخواهد آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین بانکی پور در گفت و گو با صاحب نیوز پیرامون بررسی کابینه در روز اول گفت: به نظرم جلسه با قوت شروع شد و برنامه ها به خوبی توضیح داده شد و مجلس هم خیلی قوی به وزیر آموزش و پرورش انتقاد کرد و مخالفان و موافقان دیدگاه های خودشان را بیان کردند.

نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خود وزیر پیشنهادی هم به خوبی دفاع کرد و با بار فکری و معرفتی بالایی ظاهر شده بود.

*جدیت مجلس در بررسی کابینه دولت سیزدهم

وی افزود: فضای مجلس در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالف بود ولی در خصوص ارتباطات موافق بود، هر چند نوع دفاع وزیر و موافقین وضعیت را بهتر کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در کل کابینه را پذیرفته اما ممکن است دو یا سه وزیر پذیرفته نشود، خیلی قطعی نمی شود گفت کدام وزیر پیشنهادی رای نخواهد آورد اما تا الان وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان به این صورت است.

بانکی در پایان تاکید کرد: وزیر اطلاعات هم یک سری منتقدان جدی هم دارد، اما بالاخره چون شعار آقای رئیسی تحول است، آدم های جوانی هم هستند که شناخته نشده اند اما اهل تحول هستند. در کل کابینه تحولی هستند.

*مجلس مستقل از جریانات سیاسی است

حسین میرزایی هم در گفت و گو باصاحب نیوز گفت: روز اول بررسی صلاحیت کابینه و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با قوت بالا و انسجام قوی انجام شد.

نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور برای دفاع از کابینه پیشنهادی در مجلس حاضر و حدود یک و نیم ساعت سخنرانی کردند و پس از ایشان هم موافقین و مخالفین کلیت کابینه نظرات خود را بیان کردند، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز سخنرانی کردند که ایشان مخالفین جدی در میان نمایندگان دارد.

وی در مورد امکان رای آوری وزیر پیشنهادی آموزش و پروش گفت: به نظر بنده هم ایشان احتمالا رای اعتماد نمی آورند.

میرزایی پیرامون دخالت های جریانات خاص در روند تایید وزرای پیشنهادی اظهار داشت: مجلس که از این لحاظ مستقل است و نظر خودش را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان اصفهان تا چه حد در روند تایید وزرا اثر گذار بودند گفت: مجمع نمایندگان اصفهان به شکل مجزا با تعدادی از وزرا جلسه برگزار کرده و دیدگاه های خودش را با آنها مطرح کرده تا متوجه این دیدگاه ها هم باشند.

وی در پایان ضمن اشاره به جلسه مجمع نمایندگان اصفهان با محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: ما مسائل خود را بصورت جدی بخصوص مسئله آب اصفهان مطرح کردیم و ایشان هم همانجا به همراهان خود دستور داد و به ما وعده داد که در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس حتما وعده های خود پیرامون مسئله آب اصفهان را عملی کند.

انتهای پیام /