پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

جزئیات جدید از احکام عاملان تیراندازی به شهردار سابق باشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
جزئیات جدید از احکام عاملان تیراندازی به شهردار سابق باشت

احکام قضایی عاملان تیراندازی با اسلحه غیرمجاز کلاشینکف به منزل شهردار سابق باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

آرای محکومیت عاملان اصلی تیراندازی به منزل شهردار سابق شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی رضا اسماعیلی مهر رئیس شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان باشت صادر شد.

بامداد دومین روز عید نوروز سال 1403 منزل شخصی سیدلطف الله موسوی شهردار سابق شهر باشت مرکز شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد حمله مسلحانه افراد ناشناسی قرار گرفت.

در کمتر از یک هفته، نیروی انتظامی شهرستان از دستگیری سه نفر در این ارتباط خبرداد که در همان زمان گفته می شد یکی از آنان (ف_ گ) برادر فرماندار وقت شهرستان باشت بوده است.

اکنون و بعد از گذشت حدود شش ماه از آن تاریخ، رئیس شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان باشت با برشمردن اتهامات گسترده عاملان این تیراندازی، از حوزه اجرای احکام خواسته است در موقع اجرای احکام، با اشد مجازات، احکام را اجرایی کند.

در احکام صادره دستگاه قضایی شهرستان باشت که یک نسخه آن در اختیار ایلنا از یاسوج قراردارد و در سه صفحه منتشر شده است چنین آمده که:

دادگاه با عنایت به مراتب معونه فوق، گزارش نیروی انتظامی، شکایت شاکی خصوصی، شهادت شهود، فیلم دوربین های مداربسته از محل وقوع تیراندازی، اقرار متهمین در مراجع انتظامی _ دادسرا و اقرار ضمنی آنان نزد دادگاه به استناد مواد یک، 2، 14، 18، 19 و 126 بند پ 134 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوبه 1375، بزه های انتسابی را محرز و مُسلم دانسته و حُکم به محکومیت متهم ردیف اول (م _ ک) با توجه به بیم تجری و شیوع جرائم خشن در سطح شهرستان به سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیزی، بابت بزه حمل اسلحه غیرمجاز ضمن ضبط اسلحه غیرمجاز و تحمل 15 ماه و یک روز حبس تعزیری بعلاوه 74 ضربه شلاق تعزیری بابت بزه قدرت نمایی با اسلحه غیرمجاز و پرداخت 99 میلیون ریال در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی بابت بزه تخریب با احتساب به ایام بازداشت قبلی.

محکومیت ردیف دوم (ف - گ) به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری بابت بزه نگهداری اسلحه جنگی خودکار و تحمل 15 ماه و یک روز حبس تعزیری با یک درجه تخفیف از بابت معاونت (حبس درجه شش) بابت بزه معاونت و 100 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت جمهوری با یک درجه تخفیف بابت جرم معاونت در تخریب با احتساب ایام بازداشت قبلی.

محکومیت ردیف سوم (سید ح _ س ف) به تحمل 15 ماه و یک روز حبس تعزیری با یک درجه تخفیف از بابت معاونت در حمل اسلحه بزه معاونت در حمل و 200 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت با یک درجه تخفیف بابت بزه قدرت نمایی به پرداخت 100 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت بابت بزه معاونت در تخریب با احتساب ایام بازداشت قبلی، صادر و اعلام می نماید اجرای احکام موظف است در موقع اجرا، اشد مجازات را اجرا نماید.

رای صادره ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ، قابل تحدید نظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان می باشد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.