یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

جزئیات جدید از تعداد و نرخ ارز امسال حجاج

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جزئیات جدید از تعداد و نرخ ارز امسال حجاج

در حج تمتع امسال به زائران بیت الله الحرام تعداد 500 یورو به قیمت نرخ ارز بازار متشکل یا به عبارتی نرخ صرافی به عنوان ارز همراه تخصیص می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به نیاز هر ساله حجاج به ارز مسافرتی، بانک مرکزی مبلغ 500 یورو به هر زائر حج تمتع تخصیص می‌دهد. این ارز مسافرتی از سوی بانک مرکزی در سال‌های گذشته بین 200 تا 300 یورو برای هر زائر ایرانی بود و امسال نیز میزان ارز حجاج پس از اعلام سعودی‌ها برای پذیرش زائر خارجی، 200 یورو اعلام شده بود که در نهایت با پیگیری‌های سازمان حج و زیارت این مبلغ به 500 یورو افزایش یافت.

نرخ ارز اختصاص یافته به زائران حج تمتع سال جاری به نرخ ارز متشکل (صرافی) تعیین شده که با توجه به قیمت امروز هر یورو در صرافی‌ها برای خرید 500 اسکناس یورو می‌بایست حدود 14 میلیون و 190 هزار تومان پرداخت کرد.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، در حالی امسال حدود 40 هزار زائر به حج تمتع مشرف می‌شوند که این افراد در سال 99 هزینه حج تمتع را پرداخت کرده بودند و بخشی از هزینه‌ها نیز با توجه به افزایش برخی قیمت‌ها از سوی دولت عربستان، در هفته‌های اخیر توسط زائران پرداخت شده است. انتهای پیام /