شنبه 5 آبان 1403

جزئیات ساماندهی و مدیریت متوفیان زائران حسینی در عراق

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جزئیات ساماندهی و مدیریت متوفیان زائران حسینی در عراق

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و مسئول امور متوفیان زائران حسینی در کشور عراق گفت: با درخواست ستاد مرکزی اربعین از شهردار تهران، سازمان بهشت زهرا (س) برای اولین بار وظیفه ساماندهی و مدیریت متوفیان در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق را بر عهده گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، جواد تاجیک، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و مسؤل امور متوفیان زائران حسینی در کشور عراق گفت: با درخواست ستاد مرکزی اربعین از شهردار تهران، سازمان بهشت زهرا (س) برای اولین بار وظیفه ساماندهی و مدیریت متوفیان در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه ساماندهی و مدیریت متوفیان در اربعین حسینی پس از هماهنگی با سازمان هلال احمر، شرکت بیمه سازمان حج و زیارت، سفارت و کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در کربلا و نجف، به سازمان بهشت زهرا (س) محول شد، افزود: علاوه بر تفاهم‌نامه‌هایی که برای حمل اجساد امضا شده، قبرستان کربلا و نجف نیز هماهنگ شده تا در صورت رضایت خانواده زائر متوفی پس از انجام تطهیر و تکفین، در آرامستان‌های مذکور دفن شود.

مسؤل امور متوفیان زائران حسینی در کشور عراق گفت: اقدامات سازمان بهشت زهرا (س) برای انتقاد اجساد زائرین مورد استقبال مجموعه‌های عراقی‌ها و سفارت کشورمان در عراق قرار گرفته است.