جمعه 10 فروردین 1403

جزئیات گفتگوی تلفنی محمود عباس با بنی گانتز

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
جزئیات گفتگوی تلفنی محمود عباس با بنی گانتز

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز دبه نقل از فارس، منابع صهیونیستی گزارش دادند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که هدف از تماس تلفنی عباس با گانتز، تبریک سال نو عبری بود اما دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی وضعیت امنیتی کرانه باختری و تقویت هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی پرداختند.

این رایزنی تلفنی در حالی صورت گرفته که همزمان با تشدید عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان، نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی به حال آماده‌باش درآمده و حدود 25 گردان نظامی در نقاط تماس مستقر شده‌اند.

همچنین منابع امنیتی در تل‌آویو گزارش دادند که مسئولان رژیم اشغالگر صدها افسر و نیروی پلیس و گارد مرزی را در شهر قدس اشغالی به ویژه بخش قدیمی این شهر و نقاط درگیری با فلسطینیان، مستقر کردند تا به ادعای آن‌ها امنیت شهرک‌نشینانی که قصد عزیمت به قدس اشغالی و مسجدالأقصی در ایام اعیاد یهودی را دارند، تأمین کنند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر ضرورت کاهش عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل نابلس و جنین تأکید کرده‌اند تا زمینه برای فعالیت نیروهای امنیتی فلسطینی فراهم شود.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که تبادل تیراندازی بین مبارزان فلسطینی و نیروهای امنیتی فلسطین پس از بازداشت «مصعب اشتیه» از فعالان جنبش حماس و شش نفر از ساکنان نابلس نشان داد که تشکیلات خودگردان در شمال کرانه باختری فعال است.

پیشتر تل‌آویو از تداوم هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین با وجود توقف تماس‌های سیاسی بین دو طرف، ابراز خرسندی و رضایت کرده بود.

همچنین بخوانید