دوشنبه 11 تیر 1403

جز خیر و خوبی و فضایل اخلاقی، چیزی از دکتر صدرا ندیدیم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جز خیر و خوبی و فضایل اخلاقی، چیزی از دکتر صدرا ندیدیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم یادبود و بزرگداشت علیرضا صدرا استاد فقید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان و همچنین شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد.

ابراهیم متقی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مراسم یادبود و بزرگداشت زنده‌یاد علیرضا صدرا، گفت: «دکتر صدرا همواره اندیشه زندگی و اندیشه کار را تولید کرد. دکتر صدرا همواره یک نگاه جمع‌گرایانه داشتند و در فضای گروه علوم سیاسی، هیچ‌گاه نگاه‌شان فردگرایانه نبود، هیچ‌گاه برای تدریس یک درس و قبول یک پایان‌نامه اصرار نورزید، حتی زمانی که پیگیر ارتقای خود به رتبه استادی بود همواره با آرامش و صلابت پیگیر کار بود.»

متقی با اذعان به اینکه نگاه علیرضا صدرا به دانشجو و دانشگاه یک نگاه ارتباط‌گرایانه بود، گفت: فضایی که دکتر صدرا ایجاد کرد، واقعیتی بود که دوستی را رقم زد و حس تعلق به جمع را ارتقا داد.

وی با اشاره به علاقه شدید دانشجویان غیرایرانی به صدرا، گفت: دانشجویان خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، مکزیک و آمریکا که در گروه تحصیل می‌کردند، علاقه بسیاری به استاد صدرا داشتند و از خبر درگذشت ایشان بسیار متاثر شدند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تسلیت درگذشت صدرا به خانواده ایشان، گفت: همه ما مثل شما، هم قدر ایشان را می‌دانستیم و هم در یک فضای کنش همکاری‌جویانه با ایشان همکاری داشتیم.

در ادامه، سید مهدی ساداتی‌نژاد، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و از همکاران و دوستان نزدیک صدرا نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره این استاد، گفت: جز خیر و خوبی و فضایل اخلاقی، چیزی از ایشان ندیدم؛ این نکته‌ای است که همه دوستان و همنشین‌های دکتر صدرا به آن گواهی می‌دهند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه‌السلام که انجام فرایض الهی، ترک فعل حرام و حسن خلق را سه ویژگی ضروری برای آمادگی سفر آخرت دانسته‌اند، گفت: دکتر صدرا این سه ویژگی که امیرالمومنین (ع) فرمودند را دارا بودند؛ هم در ادای فرایض و هم در اجتناب از محارم بسیار مقید بودند و در برخورد، رفتار و کردار نیز حسن خلق داشتند؛ که همه اینها برای ما و برای نسل ما و دانشجویان ما یک الگوست.

دیگر سخنران این مراسم، صادق واعظ‌زاده استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، رئیس مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و از دوستان نزدیک صدرا بود که درباره رویکرد وی به عنوان یک متفکر ایرانی و اسلامی در رویایی با تفکر و اندیشه غربی سخنانی ایراد کرد.

عباس شیری استاد دانشکده حقوق علوم و سیاسی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره صدرا، از امانتداری، صداقت، حسن خلق، خوش‌رویی و حس مثبت به عنوان ویژگی‌های بارز اخلاقی صدرا نام برد و گفت: ایشان زینت دانشکده و دانشگاه بود و ویژگی یک فرد مومن و انقلابی را داشت. دکتر صدرا هیچ خط کشی نداشت و هیچ فرقی بین افراد نمی‌گذاشت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دانشگاه تهران علیرضا صدرا استاد دانشگاه تهران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است