دوشنبه 16 مهر 1403

جشنواره مد و لباس «صبا» فراخوان شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره مد و لباس «صبا» فراخوان شد

تهران - ایرنا - جشنواره مد و لباس منتخب صبا، نخستین رویداد تخصصی منطقه‌ای با حمایت از کسب و کارهای خرد تا 16 بهمن سال 1400 فراخوان شد.

به گزارشر خبرنگار اقتصادی ایرنا، دبیر جشنواره مد و لباس صبا امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر - صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده (3) قانون ساماندهی مد و لباس کشور مصوب 1385 مجلس شورای اسلامی با هدف احیای فرهنگ بومی و سنتی مناطق مختلف کشور فراخوان شد.

«مژده صفایی» افزود: این جشنواره در سه بخش طراحی لباس اجتماعی، پارچه و آرایه‌های تزیینی برگزار می‌شود.

وی ادامه‌داد: برگزاری جشنواره‌های مد و لباس تلفیقی، تلاشی در راستای ایجاد انگیزه، اغناء روحیه طراحان، دانش آموختگان و اطلاع از یافته های جدید در حوزه‌های مختلف مد و لباس است که برگزاری این جشنواره‌ها، به تجمیع و انتقال تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم و رو در روی کارآفرینان و ایجاد زمینه برای فعالیت‌های خلاقانه کمک شایانی می‌کند.

دبیر جشنواره مد و لباس صبا گفت: همچنین شناسایی و حمایت از کارآفرینان حوزه مد و لباس، آنان را به سمت اشتغال سوق می‌دهد که در همین راستا صندوق کارآفرینی امید با حمایت نسبت به ایجاد بستری رقابتی برای انتخاب برترین فعالان این حوزه اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف دیدگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس اقدام می کند گفت: تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح کیفی حوزه طراحی و با الهام از نمادهای هنر اصیل و غنی منطقه کردستان و همچنین کشف استعدادهای نو، با هم به رقابتی می پردازند که موضوع ویژه این دوره از جشنواره در کلیه بخش های مسابقه با عنوان «منطقه کردستان» معین شده است.

صفایی ابراز داشت: این جشنواره در 2 بخش طراحی و نوآوری، خلاقیت و تولید آثار نقش آفرینی می کند که ایجاد انگیزه کارآفرینی و اشتغال در کشور به ویژه دانش آموختگان حوزه مد و لباس، آشنایی با فرهنگ و اصالت ایرانی، معرفی طرح ها و پوشش های اصیل ایرانی در زندگی روزمره، احیای نقش، طرح های هنرهای فراموش شده در پوشش ایرانی و احیای پارچه بافی و رودوزی های سنتی، طراحی لباس بر اساس فرهنگ و هویت ملی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

دبیرجشنواره مد و لباس صبا به داوری آثار از 16 تا 20 بهمن ماه اشاره کرد و گفت: آثاری منتخب 28 اسفندماه امسال معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه این جشنواره مراجعه کنند.

2 جشنواره کارآمید و نشان ستوده فراخوان شد

مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید در این نشست گفت: جشنواره ستوده با هدف گردآوری و ارائه تجربیات موفق و خلاق در زمینه خدمات گردشگری تلاش می‌کند تا ضمن شناسایی و معرفی خلاقیت ها و ایده های اثرگذار در این حوزه، امکانی را برای تبادل دانش افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در گردشگری را ایجاد کند.

«رضا یوسفیان» به جشنواره کارآمید اشاره کرد و بیان‌داشت: توسعه کارآفرینی اجتماعی یکی از مهم ترین راهکارهای حل مسائل و آسیب های اجتماعی می باشد و کارآفرینان اجتماعی نیز به عنوان محرکه توسعه پایدار اجتماعی - اقتصادی نقش بسزایی در رفع چالش های اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی ایفا می‌کند.

وی ادامه‌داد: در همین راستا صندوق کارآفرینی امید در راستای انجام رسالت خود، جهت حمایت از فعالیت های نوآورانه درحوزه کارآفرینی اجتماعی اقدام به شناسایی، انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر اجتماعی در سطح کشور از طریق برگزاری جشنواره «کار امید» می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س*
  • مجلس شورای اسلامی
  • کردستان
  • مد و لباس
  • جشنواره