پنج‌شنبه 19 مهر 1403

جشنواره نوجوان سالم به دنبال کاهش رفتارهای پرخطر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جشنواره نوجوان سالم به دنبال کاهش رفتارهای پرخطر است

کرج - ایرنا - درآیین تجلیل ازبرگزیدگان نهمین جشنواره نوجوان سالم درآموزش و پرورش ناحیه 4 کرج عنوان شد که جشنواره نوجوان سالم به دنبال کاهش رفتارهای پرخطر درجامعه است.

نهمین جشنواره نوجوان سالم درسال تحصیلی گذشته از سوی اداره مراقبت دربرابرآسیب های اجتماعی دربین دانش آموزان دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم با هدف ترویج شیوه های سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطرو کاهش آسیب های اجتماعی برگزارشد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 4 کرج روز پنجشنبه دراین نشست گفت: درقالب این جشنواره خدمات کیفی ارزنده ای به جامعه هدف با مشارکت دستگاه های برون سازمانی ارائه می شود که نقش موثری در پیشگیری از آسیب ها ی اجتماعی و رفتارهای پرخطردارد.

مراد مالمیربا بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی و زندگی سالم درجامعه ضروری و از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: برگزاری چنین جشنواره ای موجب کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و اطلاع رسانی و آگاه سازی، ترویج ارتقاء سبک زندگی سالم با محوریت پیشگیری از گرایش به دخانیات، مواد مخدر و خشونت در جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای جشنواره نوجوان سالم نقش مهمی درپیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه های زندگی سالم دربین دانش آموزان با آموزش مهارت های ده گانه دارد.

مالمیرتصریح کرد: این جشنواره اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر را دربین مردم به همراه دارد زیرا با برگزاری این جشنواره و ایجاد حساسیت در دانش آموزان و خانواده آنها می توان در راستای تبیین آسیب های اجتماعی گام های موثری برداشت.

مدیرآموزش و پرورش البرزادامه داد: درسال تحصیلی جدید از دانش آموزان انتظارداریم با شرکتی پرشور دراین جشنواره در راه کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: تربیت صحیح امری تدریجی و یکپارچه است که همه باید برای تحقق آن یک حرف واحد داشته باشند و اگر خانواده، رسانه و مدرسه هرکدام نظر جداگانه خود را داشته باشد این اتفاق نمی افتد.

فرشته فهمیده اظهارداشت: تمام مشکلات انتقال فرهنگی در جامعه ما به خاطر آن است که در این حوزه سیستمی عمل نکرده و جزیرهای اقدام کرده ایم.

وی اضافه کرد: در مدرسه فقط یک مورد خاص مانند معلم محوریت ندارد بلکه همه موارد جهت تربیت یک نوجوان سالم در حد آنچه که سد تحول بنیادین نیز برآن تاکید دارد در جای خود موضوعیت و محوریت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: تمرکز برحفظیات و نادیده گرفتن سایر ابعاد آموزشی و تربیتی، با رسالت آموزش و پرورش در تربیت تمام ساحتی هچ تناسبی ندارد و باید با کمک اولیا و مربیان و رسانه ها به سمت تربیت انسانی برویم که درکنار مسایل علمی از نظر اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، ورزشی و هنری نیز موفق باشد.

فهمیده ادامه داد: پیشگیری مختص یک دستگاه نیست بلکه چرخه ای است که همه دستگاه های اجرایی و درکنارش آموزش و پرورش به لحاظ مخاطبان و جمعیت دانش آموزی به عهده دارد.

وی بیان داشت: ترویج مبانی فرهنگی یک کار موثر و ماندگار و نیازمند فعالیت حلقه آموزش و پرورش، مربی، دانش آموز و اولیاء است.

وی تاکید کرد: با توجه به آمارهای معضل اعتیاد باید در حوزه های مختلف برای پیشگیری تلاش کنیم و نقش آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی و فرهنگسازی در زمینه دوری از این معضل بسیاربا اهمیت است.

رییس اداره مراقبت دربرابرآسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان البرز هم هدف ازبرگزاری این جشنواره راگسترش نهضت فرهنگی پیشگیری ازاعتیاد، رفتارهای پرخطرو آسیب های اجتماعی، شناسایی قابلیت مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی و معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس ذکر کرد.

دکترسید عزیز چابکی از معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی درسطح مدارس، تجلیل از خدمات و دستاوردهای مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت و شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت به کودکان و نوجوانان را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم ذکرکرد.

وی بیان داشت: دانش آموزان دراین جشنواره با ارسال آثاری در زمینه ایده پردازی، مقاله، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری، عکس، نقاشی، نرم افزارچند رسانه ای و ابتکارات مدرسه ای شرکت کردند.

دراین آیین از14 دانش آموز و 4 فرهنگی که درنهمین جشنواره نوجوان سالم موفق به کسب رتبه اول تا سوم شده بودند، با هدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

*س_برچسب‌ها_س*