یک‌شنبه 1 مهر 1403

جشن‌های روز دختر در 25 نقطه استان قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جشن‌های روز دختر در 25 نقطه استان قزوین برگزار می‌شود

ساسان کرمی عنوان کرد: جشن‌هایی به مناسبت روز دختر در 25 نقطه استان قزوین به صورت همزمان برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور 8 هزار دختر جوان در این مراسم‌ها باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ ساسان کرمی در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) به مناسبت دهه کرامت در سالن جلسات سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: پس از 15 سال برگزاری جشن‌های زیرسایه خورشید در کشور، نهمین سال متوالی است که این مراسم به صورت متمرکز در سطح استان قزوین توسط شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال هم این توفیق حاصل شد تا با استقرار خادمان آستان قدس رضوی در استان از فردا (11 خرداد) تا شام ولادت امام رضا (ع) شاهد برگزاری جشن‌های دهه کرامت باشیم. مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته خادمان رضوی تقریبا در تمامی سطح استان قزوین حضور خواهند یافت و امسال رویکرد برنامه‌ها به دو صورت جشن‌های فراگیر مردمی و پویش‌های مردمی است. وی اضافه کرد: جشن‌های فراگیر مردمی بیشتر به صورت محله محور و جشن‌های شهری خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در همه شهرهای استان قزوین این برنامه اجرا می‌شود. کرمی عنوان کرد: جشن‌هایی به مناسبت روز دختر در 25 نقطه استان قزوین به صورت همزمان برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور 8 هزار دختر جوان در این مراسم‌ها باشیم. برگزاری پویش "عکس با حرم" به مناسبت دهه کرامت  وی با تاکید براینکه کلیه برنامه‌ها کاملا مردمی برگزار شده و تحت حمایت ارگان خاصی نیست؛ گفت: جشن متمرکز ما به مناسبت روز دختر در سالن شهید بابایی قزوین است که با حضور 4 هزار دختر نوجوان اجرا می‌شود. مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین بیان کرد: پویش مردمی قرائت زیارت امین الله به مناسبت دهه کرامت در 200 نقطه از مساجد استان قزوین در تاریخ 18 خرداد برگزار می‌شود که به صورت متمرکز در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین توسط حاج محمد نبوی برگزار می‌شود. وی با اشاره به ارسال 100 اثر به دبیرخانه در قالب پویش "عکس با حرم" طی سال گذشته عنوان کرد: همچنین پویش "عکس با حرم" به مناسبت دهه کرامت پیش‌بینی شده است که امسال در 3 نقطه متمرکز شامل آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، خیابان دانشگاه و میدان شهید انصاری برگزار می‌شود. پیش‌بینی حضور 8 هزار نفر در جشن‌های روز دختر کرمی بیان کرد: با توجه به حضور خادمان رضوی در استان قزوین برنامه‌های متعددی هماهنگ شده که از جمله آن استقبال از خادمان رضوی در مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های بی‌سرپرست و مراکز بهزیستی، ایتام و شیرخوارگاه، حضور خادمان در روستاهای محروم سطح استان، شرکت در مراسم مرکزی ارتحال امام و حضور در شهرک‌های صنعتی شرکت‌های دانش بنیان است. وی خاطرنشان کرد: دیدار با گروه‌های جهادی، دیدار با جوانان و نوجوانان قزوینی، شرکت در مراسم دعای ندبه، حضور در صداوسیما، حضور در مراکز نظامی و بیمارستانها از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور خادمان رضوی در استان قزوین برگزار خواهد شد. مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین بیان کرد: هر ساله کاروانی متشکل از 5 نفر شامل 3 خادم، یک روحانی مبلغ و یک مسئول کاروان از آستان قدس رضوی در استان قزوین حضور پیدا می‌کنند. وی در پایان گفت: هدف اصلی حضور خادمان در استان، زیارت از راه دور امام هشتم شیعیان است زیرا افراد زیادی هستند که بنا به دلایل مختلف امکان حضور در مشهد مقدس و زیارت از نزدیک را ندارند که حضور سفیران امام رضا (ع) و همراه داشتن پرچم متبرک و بسته‌های تبرک تداعی کننده زیارت این امام رئوف است. انتهای پیام /
جشن‌های روز دختر در 25 نقطه استان قزوین برگزار می‌شود 2