سه‌شنبه 17 مهر 1403

جمشیدی: همکاری‌های امنیتی منوط به همکاری‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
جمشیدی: همکاری‌های امنیتی منوط به همکاری‌های اقتصادی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: هندی‌ها، برزیلی‌ها که زیاد جهت‌گیری خاصی ندارند، دنبال منافع خودشان هستند و قدرت‌های عمده‌ای هستند در سخنرانی‌هایی که دارند به صراحت بیان می‌کنند که قدرت به سمت شرق است.

وی افزود: قدرت و ثروت از غرب به شرق در حال حرکت است و تعامل با شرق و قدرت‌های آسیایی جزو اولویت‌های ماست و با هرکدام از این‌ها تعامل جدی داریم و جزو اهداف سیاست خارجی ما محسوب می‌شود و با آن‌ها کار می‌کنیم.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: با خیلی از این‌ها قبل از اینکه به سازمان ملل برویم تعاملات داشته‌ایم. در اجلاس بریکس با هند، چین برزیل و دیگر کشورها تعاملات جدی داشتیم و هماهنگی بین رؤسا برای تعاملات جدی ایجاد شد.

جمشیدی با تأکید بر اینکه سال گذشته سال موفقی در حوزه سیاست خارجی داشتیم، گفت: در حالی که غربی‌ها دنبال این هستند که جهان را به سمت جنگ بکشانند، ما با همسایگانمان یک سیاست تعاملی کاملا واضح را نشان دادیم و ابتکارات و حرکاتی انجام دادیم که صداقت و جدیت خودمان به آن‌ها نشان دادیم و در عین حال اقتضائاتی هم مطرح شد.

وی تصریح کرد: مهمترین پیامی که در بخش همسایگی دیدارهای سفر به نیویورک وجود داشت این بود که همکاری‌های امنیتی منوط به همکاری‌های اقتصادی است.

تکمیل می‌شود...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سید ابراهیم رئیسی

محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم سیاست همسایگی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
جمشیدی: همکاری‌های امنیتی منوط به همکاری‌های اقتصادی است 2