سه‌شنبه 17 مهر 1403

جمع‌آوری 187 هزار سند از شهدای استان زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جمع‌آوری 187 هزار سند از شهدای استان زنجان

سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: 187 هزار و 397 سند در سال‌های گذشته توسط پایگاه‌های مقاومت و کانون اقشار بسیج در استان زنجان جمع‌آوری شده است و برای برگزاری مطلوب کنگره 3 هزار شهید استان به کارگیری می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: جلسه شورای سیاستگذاری کنگره 3 هزار شهید استان زنجان برگزار و تاکنون جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است.

وی با اشاره به اعلام احکام مسئولان کمیته‌های این کنگره و شرح وظایف اعضا، افزود: تبادل اسناد با بنیاد شهید استان انجام شده است و مابقی نیز پیگیری می‌شود. این مسئول خاطرنشان کرد: کتاب شهدای روحانی استان زنجان در مرحله چاپ قرار گرفته و با مرکز آفرینش‌های هنری جهاد دانشگاهی استان برای ساخت 5 مستند و برگزاری جشنواره هماهنگی لازم انجام شده است. فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسه با نویسندگان کانون پرورش فکری و نوجوانان استان زنجان و تبادل اسناد و فیلم‌های دوران دفاع مقدس با صدا و سیمای مرکز زنجان، ادامه داد: اسناد شهدا و رزمندگان از لشکر 31 عاشورا و علی ابن ابیطالب قم و حفظ آثار مرکز نیز جمع‌آوری می‌شود. سردار کرمی با بیان اینکه 187 هزار و 397 سند در سال‌های گذشته توسط پایگاه‌های مقاومت و کانون اقشار بسیج در استان زنجان جمع‌آوری شده است، افزود: 117 هزار قطعه عکس از مرکز حفظ آثار سپاه استان و 89 ساعت فیلم و 112 نوار کاست در این زمینه جمع‌آوری شده است. وی تصریح کرد: 576 ساعت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس و یک هزار و 199 مورد نگاتیو عکس تهیه شده است. این مسئول بیان داشت: در راستای کنگره اسناد دوران دفاع مقدس است که می‌تواند موجب بهره‌برداری نسل‌های آینده شود باید در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری کنند. انتهای پیام /