چهارشنبه 4 مهر 1403

جنایات امروز صهیونیست‌ها پدیده جدیدی نیست تاریخ آن‌ها با همین جنایات شکل گرفته است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جنایات امروز صهیونیست‌ها پدیده جدیدی نیست تاریخ آن‌ها با همین جنایات شکل گرفته است

جواد منصوری دیپلمات سابق کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین اظهار کرد: اگر کسانی ماهیت صهیونیست‌ها و نظام دولتی اسرائیل و تاریخچه شکل گیری و اقداماتی که در طول دوران فعالیت این جریان در حدود دو قرن گذشته را بخوانند متوجه می‌شوند که این جریان برای رسیدن به اهداف خود هر کاری را حتی در نهایت جنایت و بی قانونی وحتی اگر خلاف انسانیت باشند انجام می‌دهند.

وی افزود: صهیونیست‌ها برای پیشبرد اهداف جنایتکارانه خود هیچ محدودیتی ندارند و حتی در اساسنامه هایشان به صراحت می‌گویند که غیر یهودی‌ها هیچ گونه حقی ندارند. اگر اساسنامه صهیونیست‌ها و آموزه‌های آنها را در کتاب تلمود مطالعه کنید متوجه این امر می‌شوید.

دیپلمات پیشین کشورمان ادامه داد: حدود دو سال قبل نتانیاهو در اتحایه اروپا در بروکسل صحبت‌هایی را در مقابل سران اروپا که خواسته بودند اسرائیلی‌ها رفتار خود را مقابل فلسطینی‌ها تعدیل کنند مطرح کرد. نتانیاهو گفت که اگر ما در رفتار خود تعدیل کنیم به معنای آن است که اسرائیل به زودی از بین می‌رود. اگر قرار بر این باشد که اسرائیل از بین برود باید اتفاقات بزرگی در دنیا پیش آید.

وی تاکید کرد: بنابراین آنچه که در یکسال گذشته واقع شده است در واقع ادامه آن چیزی است که در 75 سال گذشته تعبیه شده است و در چند سال اخیر برای دائمی شدن سلطه صهیونیست‌ها در منطقه انجام گرفته شده است.

منصوری گفت: البته به دنبال کار‌های سیاسی مانند طرح ابراهیم بودند و تصور داشتند که این طرح می‌تواند به استقرار دائمی و پایدار آنها در منطقه منجر شود، اما نشد، آنچه که در تاریخ گذشته یهود بوده و اکنون به خصوص در اسرائیل می‌بینیم آن است که هیچ اتفاق و جنایتی از نظر این جریان نه غیر قانونی است و نه مخالف و مصالح یهود.

وی در انتها گفت: صهیونیست‌ها سازمان‌های بین المللی را اصلا قبول ندارند و صریحا نیز در اساس نامه‌های خود مطرح کرده‌اند که ما به هیچ یک از قوانین و تعهداتی که به موجودیت و منافع ما ایراد بگیرد را قبول نمی‌کنیم.

وی گفت: اقدامات امروز صهیونیست‌ها پدیده جدیدی نیست و طبیعتا در جنگ با مخالفان خود نیز دست به ابتکاراتی نیز می‌زنند و بالاخره در دنیا هم امکاناتی از منظر فنی و مالی و کارشناسی دارند به کار می‌گیرند. آنها اولین دولت در خاورمیانه هستند که به سلاح اتمی دسترسی پیدا کرده‌اند و از عجایب آن است که تا به حال آژانس بین المللی انرژی اتمی حتی نتوانسته کاری کند که اسرائیل عضو آژانس شود.