دوشنبه 16 مهر 1403

جهاد دانشگاهی، محصول عملکرد و تفکر انقلاب اسلامی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جهاد دانشگاهی، محصول عملکرد و تفکر انقلاب اسلامی است

زنجان - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: جهاد دانشگاهی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1359 تشکیل شده و برآمده از نظام مقدس جمهوری اسلامی و محصول عملکرد و تفکر انقلاب است.

کامران جعفری روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در ایرنای مرکز زنجان اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در چهلمین سالگرد تاسیس و تشکیل خود قرار دارد و جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز هم‌ردیف کشور بوده و جزو قدیمی‌ترین جهادهای دانشگاهی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، وابسته به هیچ گروه، حزب و جناح سیاسی نیست.

جعفری با اشاره به اینکه حمایت از برنامه دولت‌های مختلف بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، جزو سرفصل‌های کاری جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی، وظیفه حمایت از برنامه‌های دولت را دارد اما در صورت نیاز، نقد منصفانه نیز می‌کند و انتقادها در جهت حل مشکلات است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی اگر مشغول روزمرگی و دچار ضعف شود، همگان مقصرند لذا نگاه به این نهاد باید جمع‌تر و صمیمی‌تر باشد.

جعفری گفت: جهاد دانشگاهی استان زنجان طی سال‌های اخیر فعالیت‌های موثر زیادی در توسعه زیرساخت‌ها و سایر محورها داشته و در ارزیابی‌ها جزو استان‌های رده بالای کشور محسوب می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: مجموعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری و اشتغال است.

وی اظهار داشت: حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و مرکز رشد، هزینه‌بر بوده و درآمدهای جهاد دانشگاهی نیز محدود است.

جعفری با بیان اینکه آموزش، محور توسعه بوده و در دنیا نیز از آن حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: از حوزه آموزش به عنوان پیشران برای توسعه سایر بخش‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به هز میزان که معرفی شود باز هم کم است و فعالیت‌های این نهاد انقلابی آن طور که باید دیده نمی‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز خبرنگار و عید سعید غدیرخم، گفت: خبرنگاران از اقشار زحمتکش جامعه و بازوهای مدیران برای معرفی دستاوردها و فعالیت‌های دستگاه‌ها هستند.

وی افزود: اصحاب رسانه با وجود تمام مشکلات برای ارتقای جایگاه فرهنگی تلاش می‌کنند که حمایت از این قشر بسیار ضروری است.

*س_برچسب‌ها_س*