یک‌شنبه 8 مهر 1403

جوان‌باوری منجر به ساخت اولین منظومه فضایی ایرانی شد / درخواست دیدار با رییس جمهور

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جوان‌باوری منجر به ساخت اولین منظومه فضایی ایرانی شد / درخواست دیدار با رییس جمهور

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گیتی اوج آذربایجان از ساخت اولین منظومه فضایی به دست جوانان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم‌نیوز، محمدحسین ذوالفقار در نشست خبری با خبرنگاران که در محل این شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: نخستین منظومه فضایی کشور با عنوان منظومه ماهواره سنجشی حاج قاسم سلیمانی و ماهواره فضایی در ارومیه رونمایی شده که می توان آن را گامی بلند در توسعه آذربایجان غربی دانست.

وی افزود: این ماهواره با همکاری 12 نفر به صورت مستقیم و 22 نفربه صورت غیرمستقیم طراحی شد تا نمونه پیش کیفی ساخته شده را روانه بازار کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گیتی اوج آذربایجان و سازنده این ماهواره با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: اثبات فن آوری، ورود مقتدرانه بخش خصوصی به صنعت فضایی وساخت ماهواره‌های فضایی با ماموریت سنجشی از اجمله اهداف ما برای این طرح است.

ذوالفقار ادامه داد: در این ماهواره رزولیشن تصویر زیر 10 متر است و دوربین می‌تواند با فعل و انفعالات نرم افزاری رزولیشن زیر چهار متر ایجاد کند.

وی ادامه داد: مهم ترین هدف این طرح شکل گیری منظومه ی فضایی متشکل از سه تا پنج ماهواره با ماموریت کنترل ترافیک دریایی و سنجشی است.

ذوالفقار تاکید کرد: این پروژه زمینه ساز شکل گیری یک منظومه 300 فروندی خواهد بود که انقلاب بزرگی را در عرصه شکل گیری اینترنت و ورود به بعد چهارم تکنولوژی را رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: مسوولان استانی به ما توجهی ندارند و برای این که بتوانیم فناوری فضایی و کار خود را گسترش دهیم درخواست دیدار با رییس جمهور را داریم.

انتهای پیام /