چهارشنبه 11 مهر 1403

جورج فلوید مکزیکی؛ اعتراضات علیه خشونت پلیس در مکزیک

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جورج فلوید مکزیکی؛ اعتراضات علیه خشونت پلیس در مکزیک

تهران - ایرنا - صدها نفر از مردم مکزیک در جریان اعتراض‌ها به کشته شدن جیووانی لوپز 30 ساله به دست پلیس این کشور که معترضان از وی با عنوان "جورج فلوید مکزیکی" یاد می‌کنند در ایالت خالیسکو، با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش رسانه محلی پوئرتو وایارتا، صدها تن با برگزاری تجمعاتی در مقابل کاخ ایالتی خالیسکو در گوادالاخارا به قتل جیووانی لوپز توسط پلیس محلی اعتراض کردند. معترضان از لوپز با عنوان "جورج فلوید مکزیکی" یاد می‌کنند.

طبق این گزارش، تصاویر و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که در آن معترضان خودروهای دولتی را به آتش می‌کشند. مردم خواستار انجام تحقیقات در مورد مرگ این جوان مکزیکی هستند.

براساس گزارش این رسانه محلی، لوپز جوان کارگر 30 ساله فعال در ایالت خالیسکو که به علت عدم پوشیدن ماسک دستگیر شده بود، توسط 4 نفر از افسران پلیس محلی کشته شد.

یک ماه از مرگ لوپز می‌گذرد و هنوز هیچکس از سوی دستگاه قضا دستگیر شده است. افسران پلیس شریک در این جنایت هنوز در پست‌های خود فعال هستند و در خیابان‌های شهر گشت می‌زنند.

به دنبال کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط درک شاوین افسر پلیس این کشور در شهر مینیاپولیس، اعتراض‌های سراسری علیه نژاد پرستی در ایالت‌های آمریکا شکل گرفت که پس از چند روز به کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، اسپانیا و سوئد سرایت کرد.

به نظر قتل جورج فلوید انگیزه‌ای برای مردم مکزیک شده تا نسبت به خشونت پلیس کشورشان علیه بازداشتی‌ها اعتراض‌هایی را برگزار کنند.

*س_برچسب‌ها_س*