شنبه 29 اردیبهشت 1403

جویباری ها جام باشگاههای جهان را فتح کردند / 3+ 1 ستاره مازنی علیه رویاهای گاتسالوف (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
جویباری ها جام باشگاههای جهان را فتح کردند / 3+ 1 ستاره مازنی علیه رویاهای گاتسالوف (عکس)

رضا یزدانی با در اختیار داشتن سه ستاره ملی پوش این روزهای کشتی ایران توانست جشن قهرمانی جام باشگاههای جهان را برپا کند.

به گزارش "ورزش سه"، رضا یزدانی که در چند سال اخیر به عنوان یکی از مربیان شاخص لیگ کشتی نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخته، در روزهای اخیر تیمش را با چهره ای تقویت شده و پرستاره به جنگ تیم های خارجی حاضر در جام باشگاههای جهان فرستاد. با اینکه روس ها هم با حاجی مراد گاتسالوف افسانه ای و دارنده چندین مدال طلای جهان و المپیک در این رویداد حاضر شده بودند و کشتی گیران نسبتا سطح بالایی را هم در اختیار داشتند، اما در اوزان بالا تیم بانک شهر با نقش آفرینی کشتی گیران مازندرانی به ویژه جویباری ها توانست گوی سبقت را از روس ها بگیرد. گاتسالوف که اخیرا به عنوان جانشین تدیف سرمربیگری تیم ملی روسیه را برعهده گرفته و همچنان محرومیت از مسابقات جهانی و المپیک دغدغه بزرگ اوست، در اولین تجربه سرمربیگری خود ناکام ماند و نتوانست از ایران با کاپ قهرمانی به روسیه برگردد.

حسن یزدانی که ارتباط نزدیکی هم با همشهری خود یعنی رضا یزدانی دارد، استارت درخشش جویباری ها را در اوزان بالا زد. حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با ورود به تشک کشتی با تشویق بی امان تماشاگران حاضر در سالن روبرو شد. یزدانی در این مبارزه برابر ارسلان باگائف دارنده مدال طلای جوانان اروپا با نمایشی بی نظیر در مدت زمان 3 دقیقه و 11 ثانیه با امتیاز عالی 10 بر صفر به برتری رسید و چهارمین برد نماینده ایران را از آن خود کرد. کامران قاسمپور دیگر چهره شاخص و عنوان دار کشتی ایران و دارنده 2 مدال طلای جهان مقابل اسخاب سعدالله یف چهره نه چندان مطرح کشتی روسیه با امتیاز عالی 11 بر صفر به برتری رسید تا پنجمین برد شاگردان رضا یزدانی مقابل 3 برد تیم روسیه از آن قاسمپور شود. در حالیکه قاسمپور با باراندازهای متعدد خود صاحب پیروزی با امتیاز عالی شده بود دو مرتبه دیگر روی حریف روس فن بارانداز را اجرا کرد که با عصبانیت و ناراحتی کشتی گیر روس همراه بود.

اما سومین برد در اوزان بالا که بازهم توسط یک مازندرانی رقم خورد و پیروزی و قهرمانی بانک شهر را قطعی کرد، با نقش آفرینی امیرحسین زارع بود. دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در سنگین وزن مقابل اریک ژیوئف با نتیجه قاطع 10 بر صفر به برتری رسید تا ایران در دیدار فینال در مجموع با شکست 6 بر 4 نماینده روسیه به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد. این قهرمانی شیرین در تهران، با نقش آفرینی 3 ستاره مازندرانی یعنی حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع و مربیگری رضا یزدانی که او هم اهل جویبار و مازندران است، رقم خورد.

جویباری ها جام باشگاههای جهان را فتح کردند / 3+ 1 ستاره مازنی علیه رویاهای گاتسالوف (عکس) 2
جویباری ها جام باشگاههای جهان را فتح کردند / 3+ 1 ستاره مازنی علیه رویاهای گاتسالوف (عکس) 3
جویباری ها جام باشگاههای جهان را فتح کردند / 3+ 1 ستاره مازنی علیه رویاهای گاتسالوف (عکس) 4
جویباری ها جام باشگاههای جهان را فتح کردند / 3+ 1 ستاره مازنی علیه رویاهای گاتسالوف (عکس) 5