شنبه 15 اردیبهشت 1403

حادثه مترو پل در رویداد ملی خانه‌ام خرمشهر مورد توجه قرار می‌گیرد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
حادثه مترو پل در رویداد ملی خانه‌ام خرمشهر مورد توجه قرار می‌گیرد

معاونت هنری حوزه هنری، گفت: در رویداد ملی خانه ام خرمشهر، اولین سالگرد حادثه مترو پل و چهل و یکمین سالروز آزاد سازی خرمشهر هر دو با هم مورد توجه قرار می‌گیرند.

معاونت هنری حوزه هنری، گفت: در رویداد ملی خانه ام خرمشهر، اولین سالگرد حادثه مترو پل و چهل و یکمین سالروز آزاد سازی خرمشهر هر دو با هم مورد توجه قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای رویداد ملی خانه‌ام خرمشهر صبح امروز شنبه 30 اردیبهشت در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

علی فروزان فر، معاونت هنری حوزه هنری در این‌برنامه گفت: آزاد سازی خرمشهر یک جشن بزرگ برای ایرانیان بوده است. سوم خرداد 1361، وقتی خبر موفقیت عملیات الی بیت المقدس آمد و نتیجه فتح و آزاد سازی خرمشهر بود، تمام ایران خرمشهر شد، همه مردم به خیابان‌ها ریختند، شیرینی پخش کردند و جشن گرفتند. وی افزود: این اتفاق و مشابه سازی هایی که در بیانات بزرگان از جمله رهبرمعظم انقلاب که فرمودند: "خرمشهرها در پیش است"، موضوع آزاد سازی خرمشهر را به عنوان یک پدیده زنده نه یک پریده صرفاً تاریخی، در ذهن ما مهم جلوه می‌دهد.

فروزان فر با بیان اینکه خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهایی بود که درگیر جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود، گفت: آزادسازی آن بزرگ‌ترین پیروزی در عرصه نظامی به شمار می‌رود و بزرگداشت آن مهم و حیاتی است. وی افزود: وظیفه عرصه هنر و هنرمندان است که این موضوع را پررنگ بکنند و در بخش‌های مختلف هنری به این موفقیت و پیروزی جلوه بدهند.

علی فروزان فر گفت: امسال سالروز آزادسازی خرمشهر با اولین سالگرد متروپل همزمان می‌باشد و اهمیت مضاعف پیدا کرده است. وی ادامه داد: در رویداد ملی خانه ام خرمشهر، اولین سالگرد حادثه مترو پل و چهل و یکمین سالروز آزاد سازی خرمشهر هر دو با هم مورد توجه قرار می‌گیرند و در تهران و خرمشهر برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وی افتتاح نمایشگاه آن پنج نفر در خانه گالری عکاسان را اولین برنامه این رویداد ملی خواند و گفت: این نمایشگاه یک روایت تصویری از اتفاقات انقلاب اسلامی پیرامون موضوع فتح خرمشهر می‌باشد. فروزان فر افزود: این نمایشگاه دوشنبه اول خرداد ساعت 17 افتتاح می‌شود.

معاونت حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجموعه برنامه‌های دیگری از جمله شب خاطره در تهران و خرمشهر برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه آثار تجسمی حوزه هنری با موضوع آزاد سازی خرمشهر در نمایشگاه دائمی خانه ملت از 31 اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار می‌شود.