جمعه 28 اردیبهشت 1403

حامیان بانک‌داری مانع تحقق نهضت ملی مسکن هستند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حامیان بانک‌داری مانع تحقق نهضت ملی مسکن هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اقبال شاکری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل با نساختن ساخت مسکن مردن را بی‌خانمان کرد.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باید تقویت شود و سازمان استاندارد نباید به مسئله ساخت مسکن ورود کند چرا که تخصص مرکز تحقیقات است.

شاکری ادامه داد: تا زیرساخت پیچیده اقتصاد مسکن را حل نکنیم، صنعتی‌سازی جایی در کشور ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نقش مالیات‌های تتظیمی در ساخت مسکن گفت: مسکن باید در اقشار کم‌درآمد تامین شود و اگر این چنین نشود، تلاش را برای چه‌کسی انجام دهیم.

وی ادامه‌داد: من شنیدم در جلسه شورای عالی مسکن رئیس جمهور محترم تاکید کردند، وزارت‌خانه راه و شهرسازی مسئول بازار مسکن است اما در جلسات مجلس شاهد حضور وزارت‌خانه‌های دیگری را شاهد هستیم.

وی ادامه‌داد: یک شرکت خارجی با یک قالب لغزان کار کرده و همه برایش هورا می‌کشند، اما نباید این چنین باشد چون ما در حوزه ساخت مسکن پیشرو هستیم.

شاکری گفت: در بخشی از دهک‌های درآمدی هزینه اجاره بها 4 برابر درآمد خانواده است.

نماینده مردم تهران گفت: در همان جلسه شورای عالی مسکن برای پیشبرد نهضت ملی شاهد مقاومت از سوی بانک‌داران و حامیان بانک‌داران هستیم. ادامه دارد....

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید اقبال شاکری نماینده مجلس مسکن ملی نهضت ملی مسکن این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است