یک‌شنبه 1 مهر 1403

حتی عقب‌تر از بوندسلیگا و لیگ عربستان / سقوط آزاد لالیگا: رئال آبروی اسپانیا را خرید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
حتی عقب‌تر از بوندسلیگا و لیگ عربستان / سقوط آزاد لالیگا: رئال آبروی اسپانیا را خرید!

لالیگا امسال در بازار تابستانی نقل و انتقالات ششمین لیگ دنیا شد و تیم های اسپانیایی کمتر از حد انتظار برای خرید بازیکن هزینه کردند. رئال در اسپانیا بیشترین پول را برای خرید بازیکن پرداخت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، بازار نقل و انتقالات تابستانی دیشب بسته شد و مطابق انتظار لیگ برتر انگلیس از لحاظ هزینه برای خرید بازیکن شماره یک دنیا شد و پس از آن لیگ یک فرانسه، لیگ عربستان سعودی، سری آ ایتالیا، بوندسلیگا و لالیگا قرار گرفتند.

این کمترین هزینه لالیگا از فصل 14-2013 بود و نزدیک به هزینه ای که تیم های اسپانیایی در پاندمی کرونا انجام دادند. دیشب بارسلونا توانست ژوائو فلیکس و ژوائو کانسلو را در ساعات پایانی به صورت قرضی جذب کند و انتقال هایی مثل ماریانو دیاز به سویا، اودریوسولا به سوسیداد، عبده به بتیس و اریک گارسیا به خیرونا را نیز شاهد بودیم.

در مجموع تیم های اسپانیایی 432.8 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کردند و 477.6 میلیون یورو نیز از ناحیه فروش بازیکن به دست آوردند که سود 44.8 میلیون یورویی را شامل می شود. ویارئال با 99 میلیون یورو بیشترین سود را داشت. رئال مادرید نیز با 129.5 میلیون یورو بیشترین هزینه را در بازار داشت. رئال برای بلینگام 103 میلیون یورو پرداخت کرد و آردا گولر، براهیم و خوسلو نیز به این تیم پیوستند.

لالیگا از لحاظ هزینه جذب بازیکن فاصله ای آشکار با لیگ برتر دارد که باشگاه هایش 2737.74 میلیون یورو برای نقل و انتقالات هزینه کرده اند که یک رکورد است. تا همین چند سال پیش، فوتبال اسپانیا و انگلیس در یک مسیر بودند اما امروز هیچ قیاسی بینشان وجود ندارد. اسپانیا نه تنها از انگلیس دور است، بلکه از سری آ (ایتالیا)، لیگ یک (فرانسه)، بوندسلیگا (آلمان) و حتی لیگ حرفه ای عربستان نیز عقب تر است.

وضعیت لیگ ها از لحاظ هزینه در نقل و انتقالات

لیگ برتر: 2737 میلیون یورو

لیگ یک فرانسه: 900.64 میلیون یورو

لیگ عربستان: 846.57 میلیون یورو

سری آ ایتالیا: 845.66 میلیون یورو

بوندسلیگا: 767 میلیون یورو

لالیگا: 432 میلیون یورو

حتی عقب‌تر از بوندسلیگا و لیگ عربستان / سقوط آزاد لالیگا: رئال آبروی اسپانیا را خرید! 2
حتی عقب‌تر از بوندسلیگا و لیگ عربستان / سقوط آزاد لالیگا: رئال آبروی اسپانیا را خرید! 3
حتی عقب‌تر از بوندسلیگا و لیگ عربستان / سقوط آزاد لالیگا: رئال آبروی اسپانیا را خرید! 4
حتی عقب‌تر از بوندسلیگا و لیگ عربستان / سقوط آزاد لالیگا: رئال آبروی اسپانیا را خرید! 5