یک‌شنبه 6 آبان 1403

حجت‌الاسلام نواب: فعالیت بانوان می‌تواند کنگره عظیم اربعین را باشکوه‌تر کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حجت‌الاسلام نواب: فعالیت بانوان می‌تواند کنگره عظیم اربعین را باشکوه‌تر کند

به گزارش خبرگزاری فارس، تقدیر از دست اندرکاران کارگروه‌های مختلف کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد مرکزی اربعین امروز در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اهدای هدایای معنوی از تلاش‌ها، خدمات و فعالیت‌های مینو اصلانی، رئیس و دیگر مسئولان و دست‌اندرکاران کارگروه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین حسینی تقدیر و تأکید کرد: اینگونه فعالیت‌ها می‌تواند زمینه بهره‌مندی بیشتر بانوان دو کشور ایران و عراق و سایر کشورها را که در کنگره عظیم حسینی حضور می‌یابند در حوزه‌های دینی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تلاش بیشتر بانوان خادم فرهنگی در کارگروه‌ها برای برگزاری باشکوه این کنگره درسال‌های آینده را ضروری دانست و لزوم ظرفیت‌شناسی درحوزه‌های مختلف را یادآور شد و افزود: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که جمعیت چند میلیونی زائران که امسال بیشتر آنها از میان بانوان بودند در فاصله زمانی طولانی‌تری مشرف شوند و با بهره‌مندی از فضای معنوی این زیارت، با آرامش به کشور بازگردند.

حجت‌الاسلام نواب در ادامه سخنان خود به تبیین حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (س) درخصوص اخلاق همزیستی و معاشرت پرداخت و درس‌های اخلاقی اجتماعی از این روایت فاطمی را رعایت حقوق همسایگان و عدم آزار آنها، بسنده کردن به گفتار نیک، خیراندیشی و بردباری و پرهیز از بدگویی و دوری از بخل ورزیدن و حیا از ایمان دانست.

وی گفت: حضرت فاطمه (س) به شخصی که پس از رحلت رسول الله (ص) نزد ایشان آمد و از دختر رسول خدا درخواست کرد اگر سخنی از پیامبر نزد ایشان است به وی تحفه دهد، با نگاه بر پارچه حریری که احادیث نبوی را در آن نگاشته بود، گفت: کسی که همسایه‌اش از شر او در امان نیست از مؤمنین نخواهد بود و هر کس به خدا و روز قیامت ایمان دارد همسایه خویش را آزار نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره می‌فرمایند: خداوند انسان خیراندیش، بردبار و عفیف را دوست دارد، گفت: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که دختران دانشجوی بیشماری با عفت، حیا و حجاب در دانشگاه‌ها حضور داشتند و از کیان بانوان متدین دفاع کردند.

وی با با بیان اینکه در فرازهای دیگر این روایت آمده است: خداوند انسان بدگو و ناسزاگو را دشمن می‌دارد، افزود: جایگاه ایمان و افراد مؤمن و با حیا در بهشت است و فحش و ناسزاگویی از زشتی بشمار می‌رود و زشت‌گویی هم جایش در آتش است.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و مینو اصلانی، رئیس بخش بانوان این کمیته نیز از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در اربعین سال 1401 گزارش دادند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در اربعین امسال 1200 مبلغه در شهرهای مختلف، مسیر و موکب‌ها فعالیت داشتند. همچنین اساتید حوزه و دانشگاه علاوه بر بیش از 90 سخنرانی در موکب‌ها، در همایش‌های مختلف که با همکاری دانشگاه‌های دو کشور ایران و عراق برگزار شد، حضوری فعال داشتند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اربعین

سازمان حج و زیارت

بانوان اربعین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در حج و زیارت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
حجت‌الاسلام نواب: فعالیت بانوان می‌تواند کنگره عظیم اربعین را باشکوه‌تر کند 2
حجت‌الاسلام نواب: فعالیت بانوان می‌تواند کنگره عظیم اربعین را باشکوه‌تر کند 3