شنبه 14 مهر 1403

حدود 16 میلیارد تومان به اهالی فرهنگ و هنر زنجان پرداخت شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حدود 16 میلیارد تومان به اهالی فرهنگ و هنر زنجان پرداخت شده است

زنجان - ایرنا -- سرپرست اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا این اداره کل، در مجموع به صندوق اعتباری هنر، واحد قرآن و عترت، از محل تسهیلات بانکی و کمک مومنانه حدود 16 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

محمد ربیع احمدخانی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اقدامات اطلاع رسانی رسانه های جمعی استان از زمان شیوع کرونا تاکنون افزود: از مجموع این میزان مبلغ، هفت میلیارد تومان کمک های مومنانه و 9 میلیارد تومان نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گروههای هدف این اداره کل پرداخت شده است.

این مسؤول ادامه داد: میزان تسهیلات درخواستی بنگاه های آسیب پذیر ناشی از کرونا در بخش فرهنگ هفت میلیارد و 500 میلیون تومان بود که با پیگیری انجام گرفته 6 میلیارد و 100 میلیون تومان با کارمزد 12 درصد سه ساله پرداخت شده است.

وی، اقدامات انجام گرفته در خصوص کمک به صندوق اعتباری هنر از زمان شیوع کرونا تا کنون را یادآور شد و گفت: بر این مبنا پرداخت حق بیمه سه ماهه هنرمندان صندوق در سه ماهه اول امسال، تمدید رایگان بیمه تکمیلی و درمان اعضا، صدور هنر کارت، حمایت های مالی، حمایت از کسب و کارهای فرهنگی از جمله کارهایی بوده که در مجموع حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای آنها پرداخت شده است.

احمدخانی به همکاری و همراهی رسانه های استان در انتشار اخبار کرونایی اشاره کرد و افزود: بر این اساس چهار روزنامه فعال استان حدود یکهزار و 230 خبر و گزارش، هفته نامه و 2 هفته نامه ها نیز 72 مورد مطلب در زمینه بیماری کرونا منتشر کرده اند.

وی اضافه کرد: پایگاههای خبری 250، نمایندگی خبرگزاری ها در استان نیز 11 هزار و 302 مورد که در مجموع رسانه های استان 12 هزار و 854 خبر و گزارش در خصوص بیماری کرونا منتشر کردند که جای قدردانی دارد.

این مسؤول با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون حدود 414 کلیپ و انیمیشن با دعوت از هنرمندان و اصحاب رسانه تولید شده است، ادامه داد: این اداره با هدف حمایت از موسسات فرهنگی، قرآن و عترت و فعالان قرآنی زنجان نیز حدود 271 میلیون و 560 هزار تومان کمک کرده است.

احمدخانی خاطرنشان کرد: این اداره کل قصد دارد جشنواره ای با عنوان نخستین جشنواره تولیدات مردمی در فضای مجازی و در ارتباط با نحوه پیشگیری از ویروس کرونا را مورد توجه قرار دهد که رسانه های جمعی استان نیز نسبت به اطلاع رسانی آن مبادرت کنند.

*س_برچسب‌ها_س*