دوشنبه 9 مهر 1403

حذف موانع صدور مجوز راهکار شتاب بخشیدن به روند تولیدو اشتغال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حذف موانع صدور مجوز راهکار شتاب بخشیدن به روند تولیدو اشتغال است

یزد - ایرنا - معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حذف موانع صدور مجوز را یکی از راهکارهای شتاب بخشیدن به روند تولیدو اشتغال دانست و گفت: در بخش تولید نباید وقت و انرژی صرف پیگیری صدور مجوز شود بلکه باید در زمینه مشاوره و نظارت بیشتر تلاش شود.

به گزارش ایرنا محمود کریمی بیرانوند عصر جمعه در نشست کارآفرینان، مدیران مراکز مشاوره، مسئولان کانون کارآفرینی، مدیران کاریابی‌ها و متولیان کارآفرینی استان یزد با بیان اینکه از دل کارگروه‌ها مشکلات می‌جوشد و حل می‌شود، اظهار داشت: تلاش و فعالیت در زمینه اشتغال و حل معضل بیکاری، تلاش همگانی را طلب می کند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تنها راهکار حل مشکل بیکاری نیست افزود: اگر مشکل بیکاری با پرداخت تسهیلات قابل حل بود تاکنون می بایست بیکاری در کشور حل شده بود.

کریمی بیرانوند با تاکید بر اینکه ناامید از پیشرفت و حل مشکلات بیکاری در کشور نیستیم اظهار کرد: علیرغم انباشت مشکلات در کشور امیدوار به حل آنها بوده و معتقدیم مسائل و مشکلات کشور قابل حل می باشند.

وی اظهار داشت: اگر مسائل و مشکلات در کشور زیاد است اما در مقابل ظرفیت‌، تکنولوژی و نوآوری نیز در کشور زیاد می باشد.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به زیست بوم اشتغال در کشور از کارآفرینان، مشاوران و متخصصان خواست این زیست بوم را مطالعه و نقد کنند تا با تجربه و دانش موانع و مشکلات زیست بوم اشتغال حل شود.

وی سیاست رسمی این وزارتخانه را در بحث کاریابی‌، رفع انحصار از آنها برشمرد و گفت: سیاست حداکثری توسعه مجوز کاریابی ها در راس برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد و این به معنی تقویت کاریابی‌ها در کشور است نه تضعیف آنها.

کریمی بیرانوند ادامه داد: در صورتی که همه در این زمینه مشغول به کار شوند؛ کاریابی‌هایی که کار تخصصی انجام می‌دهند موفق تر عمل می‌کنند و بیشتر دیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 15 مدل کاریابی در دنیا وجود دارد، تصریح کرد: براساس زیست بوم، فرهنگ و تمدن کشور باید مدل‌های کاریابی‌ها را توسعه دهیم تا کاریابی‌هایی که قدرت رقابت و اثرگذاری بیشتری دارند رشد کنند.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه با بیان اینکه با تمام توان با مراکز کاریابی که در زمینه مهاجرت نخبگان فعالیت می کنند برخورد خواهد شد گفت: نخبه قیمت ندارد. هیچ سرمایه‌ای به اندازه سرمایه انسانی در اقتصاد مهم نیست.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*