پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

حضور زنان و کودکان بین مجروحان انتقالی از لبنان به ایران

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
حضور زنان و کودکان بین مجروحان انتقالی از لبنان به ایران

معاون درمان وزارت بهداشت از آغاز جراحی‌ها برای مجروحان منتقل شده از لبنان به ایران در پی وقوع حادثه تروریستی در این کشور خبر داد و گفت: در بین مصدومان انتقالی، "زنان و کودکان" نیز حضور دارد.

- اخبار اجتماعی -

دکتر سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه تروریستی لبنان که برای انجام فرایند درمانی به کشورمان انتقال یافته‌اند، اظهار کرد: بیش از 90 مصدوم این حادثه تروریستی شب گذشته به ایران منتقل شدند که از همان ابتدا، تمام اقدامات درمانی لازم برای مداوای این مصدومان آغاز شده است.

وی افزود: انجام عمل‌های جراحی برای مصدومان حادثه پیجرها در لبنان آغاز شده است و تمام تیم‌های پزشکی و تخصصی آماده ارائه خدمات درمانی به مجروحان هستند.

کریمی با بیان اینکه مصدومان در 4 بیمارستان پذیرش شده‌اند، گفت: در صورتی که تعداد بیشتری از مجروحان وارد کشورمان شوند، آمادگی پذیرش آن‌ها در بیمارستان‌های دیگر نیز وجود دارد‌.

آمادگی اورژانس و بیمارستان‌ها برای پذیرش مجروحان حادثه لبنان معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: بیشتر جراحات وارده از ناحیه دست و صورت بوده است که در صورت نیز بیشترین آسیب‌ها، مربوط به چشم مجروحان است.

کریمی تصریح کرد: تعدادی از مصدومان این حادثه که به کشورمان منتقل و در حال مداوا هستند از "زنان و کودکان" هستند.

به گزارش تسنیم، شب گذشته جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام به انتقال 95 مصدوم حادثه تروریستی لبنان به ایران برای طی کردن روند درمان کرد.