پنج‌شنبه 5 مهر 1403

حضور وزیر ورزش و جوانان در منزل شهید جواد الله‌کرم به مناسبت هفته دفاع مقدس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حضور وزیر ورزش و جوانان در منزل شهید جواد الله‌کرم به مناسبت هفته دفاع مقدس

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان امشب به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در منزل شهید جواد الله کرم با مادر و خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند.

در این دیدار اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران و قاسمی مسئول بسیج وزارت ورزش حضور داشتند.

دنیامالی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار داشت: امشب برای ما توفیق است که در محضر خانواده شهید الله‌کرم حضور پیدا کردیم. شهدای مدافع حرم برای ما از برجستگی به خصوصی برخوردار هستند. شهدای دفاع مقدس برای دفاع از خاک میهن جنگیدند ولی شهدای مدافع حرم هزاران کیلومتر دورتر از خاک میهن جنگیدند برای دفاع از اعتقاد و ایمان و به قول رهبر انقلاب برای این است که دشمنان فکر تعرض به این کشور را نکنند.

وی افزود: برای ما توفیق است که امشب اینجا حضور پیدا کردیم و خواستیم عرض ادب کنیم. خانواده شهید قطعا همیشه با خاطرات شهیدان خود زندگی می‌کنند و امیدارم که خداوند توفیق دهد که با تاسی از شهدای این نظام بتوانیم به مردم خدمت کنیم. مسئولیت سنگینی برعهده ما گذاشته شده که باید جوابگوی 240 هزار شهیدی که تقدیم انقلاب اسلامی شده باشیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام ابرقدرت‌ها پشت سر صدام بودند و ما هیچ چیز نداشتیم. با دست خالی و کمبود ادوات و سلاح مقابل دشمن بعث قرار گرفتیم و تمام قوم‌ها با سلاح‌هایی که در اختیار داشتند مقابل دشمن ایستادند.

وی گفت: قدرت الهی و فرماندهی که حضرت امام داشتند باعث شد در آن شرایط رزمندگان ما مقابل رژیم بعثی تا دندان مسلح قرار بگیریم. بچه‌های ما توکل به خدا داشتند و ازهم سبقت می‌گرفتند که شهادت نصیب آنها شود.

دنیامالی ادامه داد: فشار‌های اقتصادی که مردم تحمل می‌کنند یکی از رنج‌های اساسی ما است و همیشه این دعا را می‌کنیم که خدا ما را شرمنده مردم نکند. خانواده رزمندگان و شهدا سختی زیادی کشیدند و برای ما توفیق بود که از نزدیک با خانواده شهید الله‌کرم دیدار داشته باشیم. ما تا ابد مدیون و بدهکار شهدا، فرزندان و خانواده آنها هستیم.

مادر شهید الله کرم نیز در این دیدار اظهار داشت: شهدای مدافع حرم به تاسی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس برای دفاع از ایمان و باور‌ها اسلامی به جبهه رفتند. الان همه جوانان کشور پای کار هستند و جانشان را برای کشور می‌گذارند.

وی افزود: باید با محبت و اخلاق خوب با جوانان برخورد کنیم که بتوانیم آنها را جذب کنیم. خیلی خوشحال شدیم که وزیر ورزش در منزل ما حضور پیدا کردند و باید بگویم که خانواده شهید الله‌کرم پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب ایستاده و مطیع فرامین رهبری هستیم.

شهید مدافع حرم «جواد الله کرم» متولد دوم تیر ماه سال 1360 و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت بود که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شد. او سه بار در سال‌های 93 و 94 در جریان جنگ سوریه مجروح شد. در جریان حمله نیرو‌های تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در زمان آتش بس در 19 اردیبهشت سال 95 به شهادت رسید. پیکر وی در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرارگرفت.