یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

حضور 19 تیم بانوان یزد در لیگ‌های کشور / توزیع درست امکانات راهکار پیشرفت ورزش بانوان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضور 19 تیم بانوان یزد در لیگ‌های کشور / توزیع درست امکانات راهکار پیشرفت ورزش بانوان

دهقان معاون توسعه ورزش بانوان استان یزد گفت: در سال جاری 45 بانوی ورزشکار یزد به تیم‌های مختلف ملی دعوت شدند و 19 تیم از بانوان استان نیز در لیگ‌های کشوری حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آزاده دهقان در گفتگو با یزدرسا، در خصوص وضعیت ورزش بانوان در استان یزد گفت: ورزش بانوان استان در سال‌های اخیر رو به رشدی را پشت سر گذاشته است اما همچنان موانع و مشکلات فراوانی برای توسعه همه جانبه آن در جامعه وجود دارد.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته استان طبق آمار شش ماهه نخست سال جاری 21 هزار و 729 هستند و در رشته‌های ورزشی اولویت دار استان برای بانوان نیز والیبال، دوومیدانی، اسکواش، شمشیربازی، بدمینتون، کاراته و تکواندو است. وی افزود: در سال‌جاری 45 بانوی ورزشکار یزد به تیم‌های مختلف ملی دعوت شدند و 12 نفر نیز عضو تیم‌های ملی هستند علاوه بر آن 19 تیم از بانوان استان نیز در لیگ‌های کشوری حضور دارند. دهقان در خصوص امکانات و مکان ورزش بانوان استان یزد عنوان کرد: تعداد 120 باشگاه خصوصی مختص بانوان، 772 باشگاه مشترک با آقایان و 9 مکان دولتی در اختیار ورزش بانوان استان قرار دارد. وی تصریح کرد: تاکنون در حوزه ورزش‌های همگانی با توجه به اینکه این ورزش‌ها در تامین سلامتی و نشاط اجتماعی جامعه هدف نقش محوری و اساسی دارد در استان اقدامات خوبی انجام گرفته است اما در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای عدم حمایت اجتماعی و نبود حامیان مالی از موانع اصلی این ورزش در استان محسوب می‌شود. معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد یادآور شد: توزیع درست امکانات و تغییر نگرش و فرهنگ در بخش اسپانسرهای مالی در استان و مسئولان می‌تواند راهکار پیشرفت در حوزه ورزش بانوان استان یزد باشد. انتهای پیام /