دوشنبه 2 مهر 1403

حضور 25 کشور خارجی در نمایشگاه دارو و صنایع وابسته

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
حضور 25 کشور خارجی در نمایشگاه دارو و صنایع وابسته

رئیس سندیکای صاحبان صنایع صنایع داروهای انسانی از حضور 25 شرکت خارجی در نمایشگاه دارو و صنایع وابسته ایران فارما خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در نشست خبری امروز که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: برخی از کشورهای همسایه امکانات زیادی دارند اما صنایع داروسازی ما با حداقل امکانات در حال انجام کارهای بزرگی هستند و در این راستا نمایشگاه ایران فارما برای عرضه توانمندی‌های علمی در حوزه دارو برگزار می‌شود که قطعاً نمایش این دستاوردها باعث ایجاد حس اقتدار می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات حوزه دارو، مسئله صادرات است و به درستی نتوانسته‌ایم افتخاراتمان در حوزه تولید را تبیین کنیم و به جهان نشان بدهیم و برگزاری چنین نمایشگاهی به تبیین دستاوردهای حوزه دارو نیز کمک خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: زمانی واردکننه ماشین‌آلات داروسازی بودیم اما اکنون بسیاری از ماشین‌آلات دارویی را تولید می‌کنیم. همچنین در حوزه بسته‌بندی داروها پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و حتی ظروف بسته‌بندی داروها را صادر نیز می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: بسیاری از شرکت‌ها در زمان حاضر مشکل رفع تعهد ارزی دارند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی، این مشکلات مرتفع خواهد شد.

در ادامه محمد عبده زاده، رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی از برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه از 11 تا 13 مهرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این نمایشگاه 414 شرکت داخلی و 323 شرکت خارجی از 25 کشور جهان غرفه خواهند داشت و پیش‌بینی ما این است که 40 هزار بازدیدکننده در ایران فارما حضور خواهند داشت.

وی افزود: نهمین دوره ایران فارما با شعار "همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف" در راستای وفاق ملی تعیین شده است و امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف بتوانیم توسعه صادرات و زیرساخت‌های تولید دارو در کشور را در قالب برنامه هفتم توسعه به سرانجام برسانیم.

عبده زاده ادامه داد: دو رویکرد مشخص دارد یکی اینکه صنعت داروسازی از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند و دوم این که باتوجه به توسعه صنعت داروسازی در کشور بحث انتقال دانش فنی و تولیدات مشترک برون مرزی را با هماهنگی شرکای خارجی خود در دستور کار قرار داده‌ایم. پنل‌های تخصصی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد و توسعه داروسازی و همکاری بین دانشگاه و صنعت را مدنظر قرار خواهیم داد.

در ادامه، مهدی پیرصالحی، عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار کرد: امسال در ایران فارما 36 رویداد مهم را برگزار خواهیم کرد.

رایزنی‌ها برای بهبود تأمین دارو / وعده تسهیلات به تولیدکنندگان

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران خبر داد و وی ابراز امیدواری کرد که با جذب سرمایه گذاران خارجی در قالب این نمایشگاه، کشور به هدف تراز تجاری مثبت دست یابد.