سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

حمایت از شرکت‌های خلاق محلی زمینه‌ساز صادرات است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حمایت از شرکت‌های خلاق محلی زمینه‌ساز صادرات است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عادل نجف زاده همچنین ابراز کرد: پیشرفت رو به جلو نیازمند ابزاری است که فناوری، خلاقیت و ابتکار آن را در اختیار ما قرار می‌دهد. ما در کشور راهی جز استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان مبتکر، خلاق و دانش‌بنیان نداریم و این مسیری است که اگر با آگاهی طی شود بسیار مفیدتر است.

وی افزود: با توجه به این مسئله که رهبر معظم انقلاب روی این موضوع تاکید زیادی دارند، بدیهی است که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم نیز تمرکز قابل توجهی روی بحث توسعه زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت داشته باشند.

نجف زاده ضمن تبیین بیشتر کلان روایت توسعه ملی و اهمیت کلیدی مراکز زیرساختی در این بخش گفت: خانه‌های خلاق، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و دیگر بازیگران زیست‌بوم نوآوری در کنار قانونگذاری پخته و اجرای درست از سوی قوه مجریه می‌تواند یک چترحمایتی گسترده برای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان ایجاد کند. ما نیز در مجلس با تصویب دو قانون حمایت از جهش تولیدات دانش‌بنیان و قانون تسهیل تولید تلاش کردیم تا ضمن شناسایی چالش‌ها، بستر قانونی لازم را در اختیار مدیران قرار دهیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در ادامه گفت: توجه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به مناطق مختلف کشور می‌تواند توسعه موزون و همه جانبه کشور را در زمینه تولیدات فناورانه خلاق در پی داشته باشد. شهرهای خوی و چایپاره نیز از داشته‌ها و پتانسیل بالای برخوردار هستند. ما یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور هستیم و توانایی صادرات نیز در این منطقه وجود دارد. همچنین این دو شهرستان از نظر تولید خشکبار و آجیل نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. استقرار شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در این ناحیه از کشور و حمایت از استارتاپ‌های محلی می‌تواند زمینه صادرات بیشتر به کشورهای همجوار عراق و ترکیه را فراهم کند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید صادرات خوی چایپاره مجلس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است