دوشنبه 16 مهر 1403

حمایت سناتورهای آمریکا از احضار بولتون در محاکمه ترامپ در سنا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حمایت سناتورهای آمریکا از احضار بولتون در محاکمه ترامپ در سنا

تهران - ایرنا - سناتور میت رامنی روز دوشنبه نوشت: اکثر سناتورهای جمهوریخواه خواهان احضار جان بولتون در جلسه محاکمه ترامپ در مجلس سنا هستند.

به گزارش تارنمای هیل، رامنی سناتور منتخب ایالات متحده از یوتا با اشاره به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز به خبرنگاران گفت: با توجه به افشاگری نیویورک تایمز آشکار است که مجلس سنا باید بولتون را برای شهادت علیه ترامپ احضار کند.

نیویورک تایمز روز یکشنبه نوشت که جان بولتون در بحبوحه استیضاح ترامپ با چاپ کتابی، قصد افشاگری علیه او را دارد.

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است، دونالد ترامپ در ماه اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

بولتون نوشته، ترامپ دلیل این کار را مجبور کردن مقام‌های اوکراینی برای انجام تحقیقات علیه دموکرات‌های آمریکایی از جمله «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و جدی‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 انجام می‌دهد.

ترامپ که از سوی مجلس نمایندگان متهم به «سوءاستفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» شده، از بیم افشاگری چنین یار وفاداری، هفتم بهمن‌ماه در سه رشته توئیت علیه مشاور امنیت ملی پیشین خود تاخت و نوشت، بولتون برای فروش کتابش قصد افشاگری (علیه من) دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*