جمعه 15 تیر 1403

حملات بی‌وقفه جلیلی به پزشکیان / جهت‌یابی ریال توسط جلیلی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
حملات بی‌وقفه جلیلی به پزشکیان / جهت‌یابی ریال توسط جلیلی

اقتصادنیوز: سعید جلیلی گفت: امروز متاسفانه مطالعه کردن و کار کردن شده ضدفضیلت. اگر بگویی برنامه دارم می شود ضدفضیلت ولی اگر برنامه نداشته باشی و بگویی بررسی میکنم این می شود فضیلت!

به گزارش اقتصادنیوز، سعید جلیلی در مناظره در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه منظورتان از حکمرانی ریال چیست؟ اگر نشد، تورم و افزایش قیمتها اتفاق می افتد؟ گفت: دولت شهید رئیسی تورم حداقل 60 درصد را به ارث برد و تمام تلاشش را کرد برای کاهش دادن. در برخی از اقلام تورم 80 درصد بود قبل از دولت شهید رئیسی.

وی بیان کرد: بحث تورم باید ریشه یابی و حل شود و از سرزنش افراد هم نگران نشد. امروز متاسفانه مطالعه کردن و کار کردن شده ضدفضیلت. اگر بگویی برنامه دارم می شود ضدفضیلت ولی اگر برنامه نداشته باشی و بگویی بررسی میکنم این می شود فضیلت!

جلیلی ادامه داد: در خیلی از موضوعات اطلاعات شما (پزشکیان) بسیار کم است و در این موضوعات اطلاعات اولیه را هم ندارید.

جلیلی افزود: بسیاری از هزینه‌های غیرضرور دولت باید کاهش پیدا کند. برای کنترل تورم اول از همه باید حاکمیت داشته باشید بر ریال. شما باید سامانه هایت را شکل بدهی و بدانی این گردش پول کجا می رود. باید در سرمایه های بزرگ شفافیت ایجاد کنید. اگر شما روی ریال این حاکمیت را نداشته باشید.

وی تاکید کرد: باید بتوانید ریال را به سمت تولید هدایت کنید نه اینکه تسهیلات به سمت مال سازی برود که یک بانک آن مفاسد را داشته باشد. آن چیزی تورم، بازار و مردم را اذیت می‌کنید جهش‌هایی است که در قیمت ارز ایجاد می‌کند. برای بازار ما ثبات نرخ ارز بسیار مهم است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید