چهارشنبه 11 مهر 1403

حمله به رفح ننگ تاریخی برای ارتش صهیونیستی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حمله به رفح ننگ تاریخی برای ارتش صهیونیستی است

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح اظهار کرد: اسرائیلی‌ها سعی کرده‌اند اقدامات و جنایات و حمله خود به رفح را چراغ خاموش انجام دهند.

قنادباشی افزود: در خبرگزاری‌های جهانی چیزی به عنوان آغاز حمله به رفح سخن گفته نمی‌شود و در این زمینه آمریکایی‌ها نیز به شدت همراهی می‌کنند. رسانه‌های آن‌ها از آغاز حمله به رفح سخن نمی‌گویند، اما حدود 10 روز است که حمله آغاز شده و بیش از 150 هزار نفر به سمت شمال این منطقه حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: برای آنکه این موضوع در سطح جهانی و رسانه‌ها مشخص و عیان نشود، به شمال و شهرک‌های اطراف شهر غزه هم حمله می‌کنند.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: در این زمینه مقداری فریب و پنهان کاری در عرصه نظامی و رسانه‌ای را شاهد هستیم که هم می‌خواهند حمله را انجام داده باشد و هم بتوانند برچسب حمله به رفح را از پیشانی خود پاک کنند.

قناد باشی افزود: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مطالبات جهانی برای پایان دادن حمایت‌هایشان از صهیونیست‌ها بیشتر شود. صهیونیست‌ها اقتصاد داخلی‌شان به هم ریخته و ارتش‌شان دیگر توان حمله را ندارد و رفتن به رفح افتضاحی برای آن‌ها بود.

او ادامه داد: حمله به مردم عادی در غزه که حتی خانه ندارند و در چادر زندگی می‌کنند، عجیب است و چیزی جزء جنایت نیست. این حمله برای یک ژنرال نظامی اسرائیلی یک حرکت خفت بار است و ننگ این موضوع باید برای اسرائیلی‌ها شرمنده کننده باشد.

قنادباشی تصریح کرد: نتانیاهو می‌داند به محض پایان جنگ رفح، دولت او هم پایان پیدا می‌کند؛ لذا دولت او همه جوره به فکر ادامه جنایت‌ها در رفح و غزه است.

وی ادامه داد: تنها چیزی که صهیونیست‌ها را آزار می‌دهد انعکاس تصاویر کودکان و زنان و کشته شده در این عملیات‌ها است و می‌ترسند با این تصاویر احساسات تمام مردم جهان خصوصا، مردم در کشور‌ها همسایه جریحه دار شود و برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد شود.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: حمله به رفح مدلی کوچکی از جنگ در غزه است. صهیونیست‌ها عملیات در رفح را تا زمانی ادامه می‌دهند که بتوانند به یک پیروزی نسبی برسند و حداقل نگذارند باز هم حماس شکست سنگین دیگری را به آن‌ها بچشاند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی