سه‌شنبه 3 مهر 1403

حمله ترامپ به زلنسکی: او بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
حمله ترامپ به زلنسکی: او بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور طی گردهمایی در میان هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا بیان کرد: «من فکر می‌کنم زلنسکی بزرگترین فروشنده تاریخ است. هر بار که او به ایالات متحده سفر می‌کند با 60 میلیارد دلار به کشورش بازمی‌گردد.»

«دونالد ترامپ» با اشاره به هر بار سفر رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا که با میلیاردها دلار به کشورش بازمی‌گردد، گفت زلنسکی «بزرگترین فروشنده تاریخ» است.

خبرگزاری تاس به نقل از این رئیس‌جمهور سابق آمریکا گزارش کرد: «زلنسکی می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده پیروز شوند زیرا او می‌تواند از آنها کمک دریافت کند اما من عملکرد متفاوتی خواهم داشت و بر روی صلح کار خواهم کرد.»

خبر مرتبط واکنش حسین شریعتمداری به پیشنهاد ملاقات پزشکیان با ترامپ و هریس در نیویورک / توطئه در کار است

حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: 1- «احمد خان ملک ساسانی»، از دیپلمات‌های عصر قاجار و پهلوی، صد سال قبل درباره فضای تربیتی در آغاز دوره رضا خان می نویسد: «خوب به خاطر دارم یک روز درس تاریخ داشتیم و گفت‌وگو از مستعمره های انگلیس بود که آیا خود اهالی، قادر به اداره ممالک خود هستند یا نه؟ ذکاء‌الملک گفت آقایان شما هیچ وقت سرداری (لباس مردانه بلند که در میان مردان مرسوم بود‌) برای دوختن به خیاط داده اید؟ همه گفتند آری. گفت خیاط برای سرداری شما آستین گذارده؟ همه گفتند البته. گفت وقتی سرداری را از مغازه خیاطی به خانه آوردید، آستینش تکان می خورد؟ گفتند نه. گفت پس چه چیزی لازم بود که آستین ها را به حرکت در آورد؟ گفتند لازم بود دستی توی آستین باشد تا تکان بخورد. جناب فروغی فرمودند مقصود من هم همین بود که بدانید ایران مثل آستین بی حرکت است که تا دست دولت انگلیس در آن نباشد، ممکن نیست تکان بخورد‌».

ترامپ در این خصوص افزود: «من به عنوان رئیس‌جمهور منتخب اگر در انتخابات پیروز بشوم، اولین کاری که می‌کنم زلنسکی و رئیس‌جمهور پوتین را صدا می‌زنم و به آنها خواهم گفت که توافق کنید. این دیوانگی است.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین قرار است در جریان سفر به آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، به واشنگتن رفته و دیداری جداگانه در تاریخ 26 سپتامبر (5 مهر) با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشد و احتمالا پیرامون کمک‌های جدید واشنگتن به کی‌یف و مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه گفت‌وگو و رایزنی کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

حمله ترامپ به زلنسکی: او بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ است 2