سه‌شنبه 17 مهر 1403

حمله موشکی پرقدرت ایران علیه صهیونیست‌ها معادله جنگ را بر هم زد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حمله موشکی پرقدرت ایران علیه صهیونیست‌ها معادله جنگ را بر هم زد

حسن لاسجردی تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با سخنان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران اظهار کرد: خطبه‌های نماز جمعه مقام معظم رهبری از این جهت قابل اهمیت بود که در ابتدا درباره آن تهدیدات خارجی مطرح شده بود و از طرف دیگر شرایط غیر قابل پیش بینی در منطقه پیش آمده بود.

لاسجردی گفت: بسیاری بر این باور بودند در پس جنایات صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران ما جوابی نمی‌دهیم، اما حمله موشکی پر قدرت ما معادله را بر هم زد و خطبه نماز جمعه رهبری نیز به نوعی تایید بر تداوم واکنش‌های کوبنده و قاطعانه در مقابل جنایات اسرائیل بود.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که رهبری به آن تاکید کردند در ابتدا اصل واکنش و تایید آن بود و در وهله دوم هم آن که ما پاسخ خواهیم داد، اما این پاسخ بر اساس حوصله و ارزیابی و برآورد‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: ایشان فرمودند ما جنایات اسرائیل را پاسخ می‌دهیم، اما نه عجله می‌کنیم و نه اقدامی که انجام می‌دهیم غیر منطقی خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران بر اساس حساب و کتاب و منطق پاسخ خواهد داد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: موضوع دیگری که بسیار مهم بود بحث‌های همگرایی و وحدت در جهان اسلام بود که ایشان مثل همیشه توطئه‌های دشمنان را به عنوان نکات مهم شرایط فعلی مطرح کردند و تلاش کردند که کامل توضیح دهند که چرا دشمنان و به ویژه غربی‌ها به دنبال ایجاد مشکل و واگرایی در جهان اسلام هستند. چرا که این موضع در حال حاضر از نکات خیلی مهم جنگ‌های روانی و مدیریت افکار عمومی در منطقه ما است.

لاسجردی درباره آمادگی ایران برای مقابله کامل با رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران در گذشته هم این منطقش بوده که هیچ گاه جنگی را آغاز نمی‌کند، اما در مقابل هر گونه تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد. به نظر می‌رسد با توجه به اقدام غیر انسانی که صهیونیست‌ها برای ترور سید حسن نصرالله داشتند و همچنین در ترور‌هایی که رهبران مقاومت را به شهادت رساندند به طور قطع این تهدید، تهدیدی قال اجرا بر اساس قابلیت‌های ما است و در گذشته و در وعده صادق یک ثابت کردیم در مقابل جنایت‌های اسرائیل ساکت نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: اکنون هم در این مرحله با همین ذهنیت و با حجم بیشتری جنایات صهیونیست‌ها را پاسخ دادیم؛ لذا همانگونه که عنوان کردم رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند که عجله‌ای در پاسخ گویی نخواهیم داشت و البته تاخیری هم در جواب خود نخواهیم کرد و به موقع اقدام خود را عملی می‌کنیم و این موضوع مهمی برای محاسبات منطقه‌ای ما و صهیونیست‌ها خواهد بود.

لاسجردی درباره تاثیر ترور‌های صهیونیست‌ها در ادامه راه مقاومت و حزب الله گفت: در منطق اندیشه‌های اسلامی خون هر شهید جوشنده است و تداوم دهنده راه برای سایرین خواهد بود. آنچه که مسلم است آن است که اگر چه برخی از رهبران مقاومت و حزب الله غیر قابل جایگزین هستند، اما برکت خون شهدا به طور حتم در درون ملت‌ها و جوانان و خون خواهان جوش و خروش می‌کند و راه آنها را پر قدرت‌تر ادامه می‌دهند.

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین