شنبه 1 اردیبهشت 1403

حمله پهپادی اوکراین به مسکو (+ عکس)

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
حمله پهپادی اوکراین به مسکو (+ عکس)

کی یف: اوکراین به هوش مصنوعی ارتباط دارد اما ارتباط مستقیمی به حملات پهپادی علیه مسکو ندارد.

پهپادهای ناشناس مناطقی از پایتخت مسکو را هدف قرار دادند.

به گزارش عصرایران، صبح امروز مسکو مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفت. شهردار مسکو در کانال تلگرامی اش نوشت در نتیجه این حملات آسیب های اندکی به ساختمان ها وارد شده بدون اینکه کشته یا زخمی بر جای بگذارد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، استاندار مسکو هم گفت تعدادی از پهپادها در نزدیکی پایتخت سرنگون شدند. وی توضیح داد: صبح امروز ساکنان برخی مناطق اطراف مسکو صدای انفجار شنیدند. این صدای سامانه های دفاع هوایی ما بود. تعدادی از پهپادها به هنگام نزدیک شدن به مسکو، سرنگون شدند. مسکو بیش از یک هزار کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد.

فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد در محل اصابت پهپاد به ساختمان در مسکو، دود سیاه برخواسته است. شهردار مسکو گفت مقامات، ساکنان دو ساختمان را به دلیل اصابت پهپاد تخلیه کردند. در روزهای اخیر، روسیه به شدت علیه شهر کی یف پایتخت اوکراین حملات پهپادی انجام می دهد. برخلاف گذشته که حملات پهپادی در شب انجام می شد این بار روسیه حملات پهپادی علیه کی یف را در روز انجام داد. با آغاز حملات، مردم کی یف به تونل های مترو پناه بردند.

از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در 5 اسفند 1400 تاکنون، اوکراین توانسته چند مرتبه، حمله پهپادی علیه مناطقی در روسیه انجام دهد. از جمله می توان به حمله پهپادی به کاخ کرملین (دفتر پوتین رئیس فدراسیون روسیه) اشاره کرد. در این حمله آسیبی به پوتین وارد نشد. یکی از پهپادها به گنبد سبز رنگ کاخ کرملین اصابت کرد و آتش گرفت.

این در حالی است که روسیه به طور گسترده از پهپادها به ویژه پهپادهای انتحاری علیه پایتخت و دیگر مناطق اوکراین استفاده می کند. اوکراین می گوید روسیه از پهپادهای ساخت ایران در این حملات استفاده می کند. ایران این اتهام را رد می کند.

موضع اوکراین

در واکنش به این اتفاق، یک منبع در ریاست جمهوری اوکراین به رویترز گفت: ارتباطی با حمله پهپادی به مسکو نداریم اما پیش بینی می کنیم این حملات افزایش یابند. مشاور رئیس جمهوری اوکراین (میخایلو بودولیاک) گفت: مسکو کم کم در حال درک جنگ بزرگی است.

وی افزود: اوکراین به هوش مصنوعی ارتباط دارد اما ارتباط مستقیمی به حملات پهپادی علیه مسکو ندارد.

تماشاخانه

نمای نزدیک فوران خاکستر از دهانه آتش فشان مکزیک (فیلم)

خطبه مشهور مترو / ببینید و بشنوید، مترو تهران از پیچ و خم چه مخالفت‌هایی گذشته است (فیلم)

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
حمله پهپادی اوکراین به مسکو (+ عکس) 2
حمله پهپادی اوکراین به مسکو (+ عکس) 3
حمله پهپادی اوکراین به مسکو (+ عکس) 4
حمله پهپادی اوکراین به مسکو (+ عکس) 5