پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

حمله یمنی‌ها به سرزمین‌های اشغالی آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها را نشان داد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حمله یمنی‌ها به سرزمین‌های اشغالی آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها را نشان داد

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها اظهار کرد: حمله یمنی‌ها به سرزمین‌های اشغالی اثبات کرد که صهیونیست‌ها به رقم تقویت سامانه‌های پدافندی خود در مواجه با حمله خارجی چه‌قدر شکننده هستند.

وی ادامه داد: ماه گذشته عملیات پهپادی علیه صهیونیست‌ها انجام شد، پس از آن و بلافاصله آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و سایر حامیان صهیونیست‌ها همه امکاناتشان را به آن‌ها دادند تا فضا را برای آنها امن کنند.

او ادامه داد: ناتوانی این سامانه‌ها و شکست صهیونیست‌ها نیز پیامی دارد که بسیار مهم است. پیامی که نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها آسیب‌پذیر هستند و حتی توانایی حفظ امنیت مرکزی‌ترین مناطق خود را هم ندارند و این از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درباره گسترش جنگ در منطقه و جواب صهیونیست‌ها به یمن گفت: صهیونیست‌ها اکنون در شرف پاسخ دادن به یمن نیستند و این عملیات به نوعی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به الحدیده است، اما طبیعتا صهیونیست‌ها در لاک دفاعی فرو می‌روند و درباره تصمیماتی که برای حمله به یمن داشتند تجدید نظر خواهند کرد. برای آن که می‌دانند اگر به لبنان حمله کنند از پشت سر و مقابل مورد هدف یمن و محور مقاومت قرار می‌گیرند.

کارشناس مسائل بین المللی افزود: عملیات یمنی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نشان از تاثیرگذاری یمنی‌ها در منطقه دارد و نکته جالب یمنی‌ها این بود که پیام دادند که منتظر عملیات‌های بعدی باشید و این آسیب پذیری اسرائیل و حامیانش را به شدت بیشتر کرده است و اکنون صهیونیست‌ها در وضعیت سخت و نامطلبوی قرار گرفته اند.

وی درباره آتش بس گفت: پذیرش آتش بس به معنی نابودی نتانیاهو است، اما بیشترین فشار برای آتش بس را صهیونیست‌ها حس می‌کنند تا آتش بس را بپذیرند. این حملات یکی از اهرم‌های مهم و قوی برای باز داشتن اسرائیل برای ادامه جنگ و حادثه آفرینی‌های بیشتر است.