یک‌شنبه 1 مهر 1403

خالص‌گرایی امام خمینی (ره) در سپردن مناصب حکومتی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در مطلبی با عنوان خالص‌گرایی امام خمینی (ره) در سپردن مناصب حکومتی، در کانال خود در ایتا نوشت:

یکی از مهم‌ترین پیام‌های مکتوب امام خمینی (ره) که در چند ماه پایانی عمر مبارکشان صادر شد، پیام مشهور به «منشور روحانیت» است. این پیام که در تاریخ 3 اسفند 1367 خطاب به طلاب، روحانیون، جامعه مدرسین و ائمه جمعه و جماعات نوشته شد، حاوی راهبردهای و نکات بسیار مهمی ناظر به انقلاب و جمهوری اسلامی و حوزه‌های علمیه است.

مطالعه این پیام را به همگان توصیه می‌کنم.

در بخشی از این پیام چنین می‌خوانیم:

«من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف میکنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن پستها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمیرود، گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی امریکای جهانخوار قناعت نمیکنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند.... و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروه‌ها و لیبرالها می‌خوریم،... صریحاً اعلام میکنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرالها بیفتد» (صحیفه امام، ج21، ص285-286)

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.