پنج‌شنبه 19 مهر 1403

خانه مسافرهای گیلان به شیوه جدید ساماندهی می شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خانه مسافرهای گیلان به شیوه جدید ساماندهی می شوند

رشت - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یکی از آسیب های گردشگری استان را خانه مسافرهای غیر مجاز دانست و اعلام کرد: این مراکز اقامتی غیر مجاز به شیوه جدید ساماندهی می شوند.

حمیدرضا آذرپور روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از سه هزار خانه مسافر غیر مجاز در استان شناسایی شده اند که تاکنون دو هزار و 600 خانه مسافر ساماندهی شده اند. وی با بیان آسیب های اجتماعی و اقتصادی خانه مسافرهای غیرمجاز در سطح استان از برنامه های در دست اقدام در خصوص ساماندهی خانه های مسافر خبر داد و گفت: مراحل شناسایی و برنامه ریزی طرح ساماندهی این واحدها انجام شده است و پس از هماهنگی با دستگاه های ذی ربط به اجرا خواهد رسید.

وی اظهار داشت: خانه مسافرهای غیرمجاز با اسکان گردشگران در شرایط خلاف مقررات، رعایت نکردن بهداشت، نداشتن تعرفه و بروز مشکلات انتظامی و اخلاقی معضلی برای گردشگری استان محسوب می‌شود؛ اقدامات پراکنده در زمینه رفع این معضل کارساز نیست و باید تعامل ارگان‌های ذیربط در این زمینه بصورت منسجم انجام شود.

آذرپور با بیان اینکه شیوه جدید ساماندهی این مجموعه ها در حال گذراندن مراحل پایانی دریافت مجوز است و نحوه ساماندهی متعاقبا اعلام می شود، بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری توجه به اشتغال پایدار در استان است که متناسب با ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صنعت گردشگری و توسعه استان را به همراه خواهد داشت.

16 رسته گردشگری در قالب 107 هتل، 33 هتل آپارتمان، 81 مجتمع گردشگری، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 688 خانه مسافر، 30 مجتمع سرگرمی تفریحی، 74 اقامتگاه بومگردی، 360 بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و 28 اسکله گردشگری دریایی فعالیت می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*