چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

خبرتازه از واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
خبرتازه از واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران از آخرین وضعیت خانه های فرسوده در روستاها و همچنین وضعیت واگذاری زمین برای خانه های فرسوده روستایی در اطراف تهران توضیحاتی ارائه کرد.

بافت فرسوده تهران

مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران اعلام کرد به تامین زمین برای پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اعلام کرد که یک توافقنامه بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین منعقد شده است. او اظهار کرد که در مرحله اول باید 5 هزار قطعه زمین را تمام و واگذار کنند و تا پایان دولت باید 10 هزار قطعه زمین را برای این پروژه واگذار کنند.

درباره محدودیت‌های واگذاری زمین در روستا به دلیل ارزش بالای زمین، او اظهار کرد که ارزش زمین در روستاهای استان تهران بسیار بالا است و بنابراین یک قطعه زمین ممکن است به چند خانوار ارایه شود. همچنین افزود که تحویل زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن دستورالعمل خاصی دارد.

او اعلام کرد که بنیاد مسکن مسئول ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر است و تاکنون 193 هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند. همچنین افزود که ساخت واحدهای مسکن در انواع شهرها آغاز شده و در دستور کار 5 هزار و 728 واحد مسکن قرار دارد.

درباره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی، او اظهار کرد که قیمت این واحدها سال گذشته 9 میلیون تومان بود و امسال با افزایش تورم این قیمت افزایش خواهد یافت. او همچنین اعلام کرد که ساخت 1400 واحد مسکن آغاز شده و تا پایان خرداد بخشی از آنها تحویل داده خواهد شد.

در مورد واحدهای مسکن مهر، او گفت که 8 هزار واحد نیمه تمام باقیمانده در استان تهران وجود دارد که تا پایان امسال تکمیل و تحویل داده خواهند شد. همچنین اظهار کرد که در سطح کشور 50 هزار واحد مسکن برای محرومان ساخته می‌شود و سهم استان تهران 3200 واحد است که در حال حاضر در حال اجرای آنها هستند.

وی تاکید کرد که مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها باید در اولویت قرار گیرد و اعلام کرد که 54 درصد از واحدهای روستایی مقاوم هستند و باید برای مقاوم‌سازی بقیه واحدها اقدامات لازم انجام شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.