سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

پس از حمله پهپادی افراد ناشناس به یک میدان گازی بزرگ در اقلیم کردستان که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، به طور موقت فعالیت آن متوقف شد.

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: براساس آمار سالانه 180 هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که تولید داخل 50 درصد نیاز صنعت را جوابگوست.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش 60 درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه طی یک ماه اخیر خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 30 هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی 13هزار پلاک فرسوده تحویل داده می شود.

رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات گفت: در منطقه جنوب غرب کشور شاهد فرونشست زمین به میزان 2متر در طول 9سال بوده ایم که یک زنگ خطر بزرگی به شمار می رود

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: 13 هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شده که 10 هزار واحد از آن به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: هنوز اراضی مورد نیاز برای 40 هزار متقاضی مسکن ملی در شهر جدید پرند تامین نشده است که حدود 1300 هکتار می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به زایش‌های مناسب، خرید تضمینی 2 میلیون راس دام مازاد در راستای حمایت از تولید باید صورت بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات خرد امروز 10 اردیبهشت 7 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 4 هزار و 139 میلیارد تومان ثبت شده است.

مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد گفت: با اجرای دو پروژه مهم در استان‌های شمالی و جنوبی کشور، تولید گوجه فرنگی فصل پاییز به 300 هزار تن می‌رسد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: سرمایه ثبتی صندوق در این دوره 200 میلیون یورو افزایش یافت و در حال حاضر به 247 میلیون یورو رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از 52 هزار هکتار زمین در بخش شهری و شهرک‌ها تامین شده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: استفاده از سهمیه سوخت 5 هزار و 758 تاکسی و 9 هزار و 115 وانت بار فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث محدود می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: بنابر آمار سالانه بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

شاخص کل بورس امروز 10 اردیبهشت با کاهش 3 هزار و 737 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 281 هزار واحدی قرار گرفت.