سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا 10 اردیبهشت ماه جمعا 5.638 همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

کارشناس حوزه مسکن گفت: در استفاده از سامانه خودنویس مستاجران مراقب کلاهبرداری‌ها باشند.

وزیر نفت گفت: امسال 79 پروژه کلان در جهش تولید به ارزش 16 میلیارد دلار به بهره برداری می‌رسد و همچنین50 پروژه جدید به ارزش 25 میلیارد دلار را در برنامه داریم.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ظرفیت قطارهای فوق العاده که برای بازه زمانی شهادت امام صادق قرار داده شده بود در همان دقایق اول تکمیل شد.

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: در سال 1402 با برگزاری 241 مجمع الکترونیک با سامانه دیما شاهد افزایش سه برابری برگزاری این مجامع بودیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تا امروز 100 میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور جمع آوری شده است.

در ابتدای معاملات امروز 11 اردیبهشت، شاخص کل بورس 576 واحد افزایش یافت.

معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل گفت: نوسازی 250 هزار دستگاه در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد 72 هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نوسازی شده است.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون 750 هزارتن گندم با ارزش حدود 14 همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

برنامه تعمیراتی نیروگاهی روز‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و امسال با 105 مگاوات تعمیرات رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت خواهد رسید.

دبیرانجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار در 2 ماهه ابتدای سال 130 هزارتن برنج ثبت سفارش شده که تا قبل از دوره ممنوعیت 800 هزارتن تا یک میلیون تن برنج باید وارد شود.

بر اساس قانون اجباری بیمه شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد برای ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، از فردا سه‌شنبه 11 اردیبهشت ساعت 9 صبح به فروش می‌رسد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات طلافروشان در طول یکسال 9 میلیون و 600 هزار تومان است به طوری کارمند 10 میلیون می‌پردازد

کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی درخصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود 5 پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.