سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: بنابر آمار سالانه بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

شاخص کل بورس امروز 10 اردیبهشت با کاهش 3 هزار و 737 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 281 هزار واحدی قرار گرفت.

بر اساس مصوبه هیات وزیران مبلغ گواهی اسقاط خودرو‌های مونتاژی افزایش یافت.

خاندوزی در حاشیه نشست مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی گفت: مذاکره برای تامین مالی 3 پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی انجام شد.

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

یوسف‌خانی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی ماهانه حداکثر 200 هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است که بر این اساس 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی کافی است.

وزیر نیرو گفت: تابستان امسال 80 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق در نظر گرفته شده که شامل خودرو و لوازم خانگی کم مصرف می شود.

مجری ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند گفت: یک هزار و 440 واحد نهضت ملی مسکن در پرند که آماده تحویل است به دلیل عدم تامین زیرساخت آب و فاضلاب تحویل داده نشده است.

سرپرست مرکز صنایع دستی و فرش دستباف گفت: صادرات فرش دستبافت سال گذشته حدود 40 میلیون دلار بود که این میزان نسبت به سال قبلش کاهش 20 درصدی داشته است.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی عوارض 60 درصدی برای صادرات سیب زمینی اعمال می شود.

قیمت برخی از خودرو‌های موجود در بازار آزاد 10 اردیبهشت ماه را در این خبر مشاهده می‌کنید.

استادهاشمی گفت: افراد می‌توانستند یک روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم.

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران 39 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود.

معاون وزیر جهاد گفت: سال گذشته صادرات 210 هزار تن محصولات شیلاتی با ارزش 650 میلیون دلار را به 67 کشور داشتیم.

مدیر کل صمت استان تهران از رشد 17 درصدی صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: وضع تولید در کشور روبه بهبود است و حرکت آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود.

در ابتدای معاملات امروز 10 اردیبهشت، شاخص کل بورس 588 واحد افزایش یافت.